Mina ord och tankar

Alla inlägg den 13 januari 2016

Av Neta - 13 januari 2016 01:19

Handlar det mesta i gardiner och dukar på Hemtex, nån gång från Jotex. Sen letar jag mycket Frösö design på loppisar och tradera, har en hel del nu.

Hittade två löpare igår


 

Dom längst upp till hö, hade t.o.m grytlappar som matchade och gick in på deras hemsida nu för att se om det fanns kvar. Jodå men bytt färgställning och smugit in pärlhyacineter med. Jättefina men jag ville ju ha lika mitt. De påskgardiner jag har nu är knallgula med vita höns på, inte riktigt samma vårkänsla.

Den andra tulpanduken är en Lena Linderholm köpt genom Aller.


Gillar mest bågkappor men raka går an om det är fin rynk. Öljett och knytlängder går fetbort precis som paneler. Allt det där är så jäkla fult.

Snyggast tycker jag gardiner med kirch blir eller lagda veck man syr ett kardborrband på så har man ett självhäftande på stången. Går ju inte på alla stänger dock. Oftast har jag dock kanallängder/kappor som jag rynkar själv men man får ju sällan fina avslut på raka stänger då.

Har mest kirchstänger men i Köket har jag nån rund svart historia från biltema med knutar i smide i ändarna.

Har även en omgång mormorsstänger till hela huset.


Har inte precis nån brist på gardiner men så kommer man på nåt man vill ha så blir det fler, ändå rensar jag ofta tycker jag.


Förr bytte jag till sommar, höst, advent, jul, januari, påsk och vår. Verkar ju inte klokt men jag storstädade lika ofta   och hade dukar, grytlappar och skynke för handukarna som matchade. Bytte mattor till jul med. Hur farao orkade man?


Numera byter jag inte till jul utan det som åker upp till advent får sitta en bit in på nya året. Det är oftast bara i köket. Byter på vårkanten och dom sitter sen oftast till advent. Tar dock bort långgardiner där jag har både det och kappa på sommaren. Hallgardinen tvättar jag en gång om året och sätter upp den igen.

I källaren dammar jag dom när vi städar lite mer noga och i badrummet har jag numer en duschkabin som går över fönstret så där kan jag inte ha några längre. Är dock som ett fönster på kabinen och där har jag samma typ som i duschdraperiet så den är som man har en längd där. Där har jag dock röd matta och röda handukar från advent. Även en snögubbe som fylls med vit tvål. Lika för handukarna i köket och grytlappar har jag juliga. Å nu ska allt juligt bort och även om det bara är en bråkdel av vad jag haft så tar det emot men så nöjd efteråt, för det blir ju fint med lite vår på borden.


Ja det var lite nattfunderingar över då och nu och gardiner.



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards