Mina ord och tankar

Alla inlägg den 17 januari 2016

Av Neta - 17 januari 2016 02:44

Det var 4 inbrott rapporterade till polisen igår kväll här i byn. Ett på en av smågatorna ner mot sjön nedanför oss, vid Björkis och i södra delen.
Idag på, fm upptäcktes ett till, på vår gata. Jag vet inte var eller hos vem. Vår gata är ganska lång och i två etapper i olika nivå så man känner inte alla.
Minst två inbrott i Lövstalöt, varav ett pågick då ägarna kom hem. I Viksta och Skyttorp har det också hänt och nåt i Bälinge häromdan.
Alla gjorda av en person för på alla ställen har samma skoavtryck säkrats. Idag hade en och samma person även gjort 3 inbrott i Östhammar, avslöjad på samma sätt. Om det är samma person där också vet jag inte men det tyder ju på det.
En bil har fotograferats av en uppmärksam granne. Tyvärr fick hen inte med nåt reg.nr

Det är lätt hysterisk stämning o vår bytråd på Fb. Hoppas inte på en fortsättning. Vi har varit förskonade och jag har trott det berott på att vi har stora vägen på baksidan. Men nu har det hänt nära iaf. Vi låser alltid och vi har inga handväskor i hallen, inga synliga nycklar som typ nyckelskåp. På somrarna har vi ytterdörren låst och om vi sitter "uteute" så har vi en grej uppe på altan som låter om man går förbi, kan ju inte låsa altandörren då kommer vi ju inte in.

Verkar vara en hal tjuv iaf och jag kan inte låta bli att dra en paralell mot en person som bröt sig in företrädesvis i 2 stadsdelar i stan för nåt år sedan. Inbrott på inbrott och trots att han sågs av en del så kunde han inte gripas eller identifieras. Han jobbade nämligen i en svart skridskodräkt med huva. Var smal o smidig och tog sig in genom trånga utrymmen.

Jag kollade nyss om vi har fotspår i snön och man reagerar för minsta ljud. Obehagligt och otryggt!

I morgon ska vi ha lite kalas för Elle, hon har förberett lite mat nu ikväll och gjort en paj med choklad, kolasås och bananer ist för tårta. Dom kommer redan till lunch så ska avveckla den här dan nu.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards