Mina ord och tankar

Alla inlägg den 31 januari 2016

Av Neta - 31 januari 2016 00:32

Först igår när ett gäng män maskerade och klädda i svart ger sig ut på stan i Stockholm för att ge invandrarbarn det "dom förtjänar". En medlem i Sverigedemokraterna misstänks att ha varit drivande.

Men hallå! Även om det rör sig om, ibland stöddiga, ensamkommande killar så kan man väl inte vara riktigt navlad om man hetsar till en sån gärning. Vissa av dom är ju bara 12-13 år.


Jag kan förstå en viss frustration över upplopp på boenden och mordet på den 22-åriga kvinnan. Men kan vi inte låta rättvisan ha sin gång där ist? Kanske rent av skärpa till kraven på dom som är här. Anmärkning i våld i belastningsregistret = omedelbar utvisning utan chans till överklagan? Hur låter det?

Det ska vara ett förtroende att vara här. Dom som sköter sig och har kommit hit för dom inte kunde stanna ska inte få lida för rötäggens skull. Alla barn ska kunna leva i fred och kunna vara ute och leka utan att behöva bevittna halshuggningar.

Finns säkert nåt som gör att det där inte funkar men det kommer inte att funka att utvisa 80 000 heller. Finns ju oftast inget att utvisa till så där får vi nog stå vårt kast. Du skulle tänkt efter före Lövén!


Sen demonstrationerna idag på Norrmalmstorg som urartade efteråt. Främlingsfientligt våld i mitt land, jag mår illa.


Jag har ju mest träffat barnfamiljer som invandrat, har en helt annan bild än "hatarna" tycker inte att det är så stor skillnad på dom och vi annat än att dom är mer arbetssamma, ärliga, ödmjuka och tacksamma. Vi borde lära av dom, vissa av oss. Glöm inte att dom tog hit pizza, kebab, kåldolmar m.m   Nog om det!


20 dec kom Elle hit för att vara här över jul & nyår, sen blev hon sjuk och sen utan TV. Idag åkte hon hem, sladdarna kom igår men det var så klart fel. Så fortf ingen TV. Saknar hennes omsorger och att hon hjälper mig skära o så när jag har ont. Trots ohälsa. Ingen Kiwi som skriker efter mat heller. Skruttan har letat ikväll.    konstigt hur bra en kanin och ett marsvin kan gå ihop.

Det har varit skönt att ha henne här under en period då hon mått dåligt också. Att ersätta alla hormoner och få en balans blir bara svårare och svårare tycker jag. Hon är så slut, sover 12-14 timmar och är ändå inte pigg. Mammahjärtat är oroligt.

Hon kommer för övrigt tillbaka redan i morgon men åker ju hem sen igen.   


Christine och hennes kompis åkte båt idag iaf, jag var lite orolig och tyckte dom kunde göra nåt annat. Åka till Sthlm t.ex men gissa om jag är glad att dom inte gjorde det nu. Dessutom kom hon hem med en Martini rosé och rosévin.    bara en sån sak.    Fast jag hade beställt.

Det hade iaf inte varit så mkt blåst som vi befarade mer på vägen hem iofs.

Skönt med Rosella på det viset och hon har högre tröskel när det gäller fulla människor än jag. Skulle aldrig fixa den bussen på hemvägen. P-brorsan har kört den så man har ju hört hur det kan vara.

L och jag kunde riktigt bre ut oss ikväll i varsin soffa och till och med ta ett glas vin till maten. Han köpte till o med varsin munk till fikat.


I morgon är vi med i publiken i Så ska det låta. Så länge sen vi var på den där inspelningen så man hade nästan glömt. Ska bli kul och se vad det blev av det och få se bilderna i tävlingarna.

L och jag sitter längst fram på den sidan där inte orkestern är. I mitten på vä del, den delas av nåt svart, som är en kamera men det syns inte i sändning. Tjejerna och Annie sitter bakom oss.


Nu har klockeländet blivit mitt i natten igen, time för sängen.   







Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards