Mina ord och tankar

Alla inlägg den 4 februari 2016

Av Neta - 4 februari 2016 00:34

Vi har haft ett fantastiskt väder idag med sol. Fick ju några snökorn i natt med. Ska bli kyligare igen men jag hoppas det inte blir som det var i januari.


Idag har min hö axel och arm inte fungerat alls, kunde inte lyfta vare sig tekopp eller vattenglas. Ibland försvinner känseln så förmodligen är det en nerv i kläm. Sällan jag har problem i underarmen men idag var det som kramp där emellanåt. Det är hopplöst när man är van och "jobba på" med åtminstonde maten ändå. Som tur var hade jag rester till lunch idag och middagen fick L och C göra. Fick sitta och titta på. Vet inte om jag låg tokigt eller hur det blev så här. Får ha armen mot kroppen för att kunna skriva här.


Kontaktade iaf stadsbyggnadskontoret idag och det finns inget som tyder på att det ska byggas mitt emot oss. Bytrådar är nog bra men också ett forum till att sprida rykten i.

Grannarna runt oss håller på ta ner träd förmodligen för att slippa kajor och råkor. Vi funderar också men tvekar, det är ju bara dom där veckorna i maj-juni och träd skapar ju också rumskänsla och framförallt skugga. Vi ska iaf ta bort bon och det hade hjälpt hos en annan granne. Jaja få se hur vi gör. Önskar jag haft fler lövträd men har bara ett skogsolvon som egentligen är en buske, en ek och en rönn förutom körsbärsträdet och inget av dom är bra skuggträd till uteplatserna. Syrén och fläder är stora buskar men inget bra placerade heller. Någon som har tips på något snabbväxande som kan ge skugga fort?


Nu har iaf fåglarna börjat sjunga på mornarna, hör både koltrast, finkar och blåmesar. Det är ju ett bevis på att ljuset är åter iaf och jag tycker det märks på 2-3 dar nu att det är ljust längre. Man får iaf ställa om timern ute så ofta. Det blev ju en konstig vinter med den korta polarkylan och snön som kom då. Isarna hann lägga sig och plogas upp men redan nu börjar dom bli svaga igen. Vi har lite snö men det var nästan bart emellan. Nu önskar man ju bara snö till barna v 8 men sen vill jag ha en snabb och lång vår utan blåst. Dom senaste åren har både vår och försommar förstörts lite av blåst.


Nu ska jag lägga min arm under täcket, värme brukar göra under ibland. Har en bok jag vill börja på men det funkar inte nu. Får nog införskaffa ett bokstöd till sängen snart, vill gärna läsa lite innan jag somnar. Såg ett smart man kunde ha som bricka med.













Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards