Mina ord och tankar

Alla inlägg den 14 februari 2016

Av Neta - 14 februari 2016 15:53

Råkar du heta det så Grattis!

L och jag drog in till stan igår fm och medans vi var på väg in gick det från växlande moln till full sol. Vi gjorde först ett snabbt stopp å affärn o medans L gick in tog jag den här bilden.
Väl i stan så handlade vi snabbt, hämtade Elle när vi kom hem och sen ville man ju inte gå in.
Vi gjorde det så småningom iaf, plockade upp varorna och gjorde en pajbotten som blev pannkaka. Vi ska ha den idag men den är nog god iaf.


C hade varit hemma och städat, L är ju lite ledbruten men han dammsög iaf.

Hade hittat så fina vita rosor som passade bra till vår "oroliga" duk. Vasen är också ny, handblåst från Glimma med bubblor i, 5kr på loppis. Ibland vet dom inte vad dom säljer.

C drog och repade för konserten på em och efter den kom Mi o Ma på lite pyssel och middag. Pysslet var sushitillverkning. Så vi gjorde ett lass både rullar och kuddar plus lite tillbehör.
Under tiden drack vi en Martini rose' det är ju så himla gott. Killarna servade väl mest och C som inte är så förtjust i varken lax eller skaldjur gjorde kycklingsushi på färdiggrillad pippi :-D funkade faktiskt.
L friterade några dumplings med.
Dessert blev en kokosglass jag köpt färdig i kokosnötsskalhalvor, så söt så jag fixade inte att äta den. Nöjde mig med bären. Vi funderade om skalen var i plast eller riktiga men dom var nog äkta, väl polerade dock.
Som vanligt med dom där två så blev det en trevlig kväll, mello och QX.

När dom åkt slappade vi en stund, L funderade på att gå ut och skotta då det börjat snöa på kvällen men röjde köket ist. I morse vaknade vi av att grannen körde med slungan även hos oss så där hade han tur.

Elle sov kvar och båda tjejerna sov länge

Sen gjorde dom frunch och jag fick presenter

Boken av C och halsband och lite choklad och hjärtchips av E.
Av mig fick dom varsin sugrörsflaska i glas med rosa kork och sugrör och ett dubbelhjärtfat. C fick dessutm en skylt och E en färggrann uggla i plåt.

Nu ska det visst bli våfflor med lite salta tillbehör. Senare middag med potgratäng o tjälknöl.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards