Mina ord och tankar

Alla inlägg den 3 mars 2016

Av Neta - 3 mars 2016 23:55

Ja men jag gissade väl inte så tokigt ändå, Oscar Carl Olof med det första som tilltalsnamn. Jag trodde inte det eftersom prinsessan Christinas söner heter Oscar och Gustaf, ja en Victor också. Men jag tycker namnvalet är bra. Törs vi hoppas på en Gustaf också om Sofia får en blå? Fast dom hade visst köpt rosa kläder om man får tro en kvällstidning. Men det behöver ju inte vara till dom själva.
Tyckte lite synd om kungen, han var inte riktigt kry och hade inte sett underverket än.
2 från hovet och 2 från regeringen hade vittnat om att det var "rätt barn", en 100-årig tradition som nog är lite moderniserad. Tycker det där är lite kul att dom fortsätter.
Vi behöver hålla på svenska traditioner när världen ser ut som den gör.

Ni som känner mig vet ju att jag älskar turkost, det vet min dotter med

Gullungen såg den här på Ebay och köpte den. Den har rutigt armband och jag älskar den redan. Inte var den dyr heller, 20kr. :-)

Värken i fingrarna har inte gett sig, idag tog jag av mig 50-årsringen, jag fick den av barnen då jag fyllde just 50. Tror inte den varit av annat än för rengöring sen dess och det tar ju inte lång stund. Känns jättekonstigt men eftersom fingrarna svullnat också tordes jag inte riskera att behöva klippa den. Hoppas verkligen det går över, behöver kunna använda mina händer.

Vi hade tänkt käka prinskorv idag men jag hade i bakhuvudet att jag sett Prins Oscars soppa nånstans. Mycket riktigt den fanns i en blogg där sonen i huset hade älskat en " soppa på en spik" som mamman gjort och på kul döpt så.
Jag hade ungefär samma ingredienser som jag tänkt använda till korven så jag gjorde min version, kolla matbloggen. Kanske inte så kunglig och den skar sig lite med ostsåsen, men det avhjälptes enkelt med en rejäl omrörning. God blev den iaf, och familjen gillade den.
Vi köpte iaf en sån liten fryst princesstårta och firade lite med.

C har varit med sin kompis A i Sthlm på konsert ikväll, med en brittisk kvinnlig artist jag aldrig hört om. Dom ska komma med midnattsbussen från stan.
Det har ju varit lite upplopp vid stationen i stan samt på krogarna vid torget. De senare mest på helgnätter men det första har hänt dagtid med och på vardagar vid flera tillfällen. Var därför inte helt förtjust i att dom åkte tåg, för fast dom är två har dom inte en chans mot det här gänget. Men dom ville inte ta bilen och jag förstår ju det med.
Det är ensamkommande flyktinggrabbar som åker tåg från Sthlm och tillbaka utan att betala. Personalen törs inte göra nåt men soc har folk i krokarna där hela tiden nu. Ska försöka komma till rätta med det.
Stor skillnad på dom som lever där och dom vi har här. Jag är stolt över norduppland där många ställer upp som värdfamiljer och kontaktpersoner, ordnar aktiviteter m.m Men sånt klarar väl inte 08-orna av. (Skojar bara) Det är enklare på mindre orter helt klart.

I morrn är det fredag igen, tycker veckorna går så fort. Nu har ju stora delar av länen runt oss också haft sina sportlov, i fantastiskt väder båda veckorna ju. Så nu släpper vi in Gumman Tö på riktigt va? Ska regna i morgon så hoppas den snö som är kvar försvinner. Blir mer och mer gröna små bladspetsar i rabatten och jag är lite nyfiken på om julrosen i gräsmattan tänker blomma i år. Förra året kom den ju inte efter att ha blommat i flera år.

Nu ska jag bläddra i min bokkatalog och läsa lite i tidningar till C kommer.
Kram på er!





Av Neta - 3 mars 2016 00:01

En liten kungaprins föddes nu ikväll. Grattis kronprinsparet!

En glad prins Daniel med fusklapp ;-) måttar upp 52 cm.

Så lättade dom ska vara nu, en graviditet är inte kul på slutet. Victoria sover på mage i natt, det kan jag nästan lova.

Får väl bli prinskorv och en blå prins(ess)tårta i morgon. Skåla i lite bubbel kanske. Ska bli spännande att höra namnen. Carl och Olof, kanske Daniel med, eller vad tror ni?

Det roliga är att jag nu har två kompisar med kungliga födelsedagar. En på Estelles och en på prinsens födelsedag.

Träffade min nya ledsagare idag. Bestämde mig direkt eftersom vi är rätt lika. Sen får man väl se om det funkar men jag tror det.
C hade behandling hos kiropraktorn idag med så vi åkte in till stan och plockade upp henne sen. Jag ville leta efter ett fodral till min Ipad i skinn. Dom andra spricker, håller högst ett halvår. Hittade ett på Phonehouse i GC. Det är inte roterbart men jag använder ändå inte en funktionen så ofta.

Köpte även en nyckelringsladdare som jag ska sätta fast i väskan. Bra att alltid ha en med sig. Bytte till vårgrönt på telefonen också men det fodralet hade jag redan.

Ska försöka sova nu, fått värk i fingrarna så ska ta en rosa till natten och hoppas det är borta i morgon.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards