Mina ord och tankar

Alla inlägg den 6 mars 2016

Av Neta - 6 mars 2016 22:24

Är inte det typ sista vinteraktiviteten? Blir det vår nu? Nä läste just i bladet att det ska komma mer snö.

Så här såg det ut i Uppsala vid GC och 4H för två år sedan idag. Minns att det växte tussilago på gräset bakom C som vi plockade några av sen.
Är så ini hoppsan trött på vinter.

Vi gick upp i morse och käkade frukost i soffan och kollade på Vasaloppet. Så bjuder traditionen i detta hus och en sån ändrar man ju inte på. Satt där sen till sändningen slutade. Då gjorde jag ett misstag, började nämligen titta på Richard Olsson på Svt play. Blev fast och hela dan gick mer eller mindre till det. Ja jag fixade mat o så men datorn stod på till han gick i mål.
Har alltid gillat Richard, kanske för att han är från Gävle som vi ju är vår näst närmaste stad. Han är så vanlig på nåt vis, som folk liksom. Enkel och verkar inte ett dugg märkvärdig. Som en Gävlebo helt enkelt.
Som idag när han åkte, tror det förresten var 8e året han åkte och hade ett filmteam med sig. Bjuder på sig själv på ett självklart sätt och tar sitt kändisskap för var det är och verkligen snackar med folk, spec barn och ungdomar. Förstår att hans person röner ett intresse och ställer upp på det.
Glider upp bredvid en skidåkare och snackar lite, peppar om det behövs. Svarar och snackar med vem som än började prata med han eller nån av fotograferna med.
Bemöter folk som vill bjuda honom på apelsinklyftor, kakor och vad det nu kan vara vänligt och tackar. Tar emot nästan allt, var bara på slutet som jag hörde han tacka nej till flytande. Kan ju haft sina orsaker. Dessutom gjorde han reklam för dansen med Drifters i Mora ikväll säkert 10 ggr, visste inte att han ens kände till ett riktigt dansband men så kom jag på att han ju jobbat med Bingolotto.
Han visade verkligen vilken folkfest Vasaloppet var idag. Tror han lockat dit en och annan faktiskt. Det var ett helt annat sätt att få se tävlingen på. Tack för det Richard.
Han åkte i ganska så precis 11 timmar inkl alla stopp för att prata med publik och ställa upp på selfisar. Visade hur sliten han var och dolde inte ens att han hade skavsår på ett känsligt ställe. ;-D
Sen skulle han direkt efter dusch och ombyte åka till Sthlm för vidare transport till Göteborg och spela in 5 st "Vem vet mest" i morgon. Visste inte ens om han skulle få sova i en säng i natt. Vilken kille va!

Ja så fick inte gjort så mkt idag. Eftersom jag la mig i vanlig tid med och gick upp tidigare än vanligt är jag trött både i kropp och ögon efter all skärmtid. Så ska avveckla dan nu. Men kommer säkert att drömma om skidåkning eller dalarna. E var snäll och gjorde matsedeln i den bloggen ytterligare en vecka för jag orkade inte ;-)
Vi hörs!

Av Neta - 6 mars 2016 00:42

Började med att vi fick med oss båda tjejerna till Tierp på kaninutställning på dan. L och jag var upp själva förra året och visste att dom skulle uppskatta det. Det gjorde dom.
Träffade på en jättetrevlig tjej som lät oss gulla lite med en av hennes kaniner. Hon berättade för oss om skillnader i päls och så vilket var kul, man lär sig alltid något nytt. Det vi kallade sammetspäls visade sig heta Rex, men Rex är också en ras.
Annars fanns det precis som förra året kaniner i alla strl från pyttesmå ungar som lätt fått plats i handen till stora som hundar. Alla möjliga raser och teckningar, en såg ut som man tagit en bred pensel och dragit tre streck i olika nyanser över hela djuret. Sötast är ju dom små men vi träffade på en jätte som var både lejonhuvad och angora som C lätt kunnat ta med hem.
När vi gullat färdigt tog vi en fika och sen handlade vi vattenskålar, borste, lite leksaker och lite föda som nog är mer godis. Manglade ärtor, torkade bananer, morotspellets m.m
Maten är hö, havre och vatten. Lite grönt med som maskrosblad och persilja. Men när vi stänger in henne för natten. Ska locka in henne i transportburen m.m Så har vi lite mutgodis.
E hittade en sele till Kiwi och en vattenskål också. Hon storhandlade för 18kr, mitt gick på liiite mer då.

När vi var där så ringde Annika och undrade om vi kunde ses, vi har försökt få till det länge men nu hade vi båda en lucka. Det var vår tur så jag bjöd över dom på middag och dom kom vid 18-tiden.
Innan dess var vi en sväng på Lidl där i Tierp innan vi åkte hem och lagade mat.
En jättetrevlig kväll med både mat, vin, dessert (tack Lidl) fika och lite snacks. Mello på Tv men vi kollade bara lite halvhjärtat, hade mycket att prata om. Bosse var i toppform efter att ha varit riktigt dålig ett tag. Så härligt!

När dom åkte, gjorde jag blåbärssoppa på bär från frysen, dukade till morgondagens Vasalopp framför Tv i soffan. Ja jag dukade på bordet så klart ;-D
Jag lovar att jag inte är det minsta sportintresserad, men Vasaloppet vill jag se.

Nu har vi plockat undan, plockat in disken i maskinen, jag har gett er ett litet livstecken medans L körde hem E så nu är det natti,natti.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards