Mina ord och tankar

Alla inlägg den 10 mars 2016

Av Neta - 10 mars 2016 01:07

Men nu verkar vi fått en förkylning som brutit ut. C kraschade igår kväll men gick iaf till jobbet idag, men blev tvungen att ge upp och komma hem.
Jag känner mig lite tjockskallig och frusen o varm om vartannat men det kom nu ikväll. Nös 20 ggr tror jag. Får väl bli en alvedon till natten.

Blev inget risfix idag trots kanonväder med sol, plusgrader och takdropp på dagen. Gå ut fanns inte på kartan för herrn, låg hellre med datorn på magen. Patiens va det visst. Stavas det så? Ser inte rätt ut.
Det är lite för mkt is i backar och i skogen för att jag ska våga åka ut m scootern själv än. Mjukt i marken där det är barmark också, vill ju inte köra fast heller. Men längtar till jag kan göra det. I stan är det helt bart nu men här är det lite skitig snö kvar.

Köpte en asful ampel igår, eller rättare sagt två, men gjorde det för man kan sätta hop dom så det blir en 2-vånings. Bittergurka heter den :-D, jo det är sant! Inget av det fula ska synas sen heller, tror jag ska ha ampeljordgubbar i den. X-pris, 69 ist för 99 fram till den 20e.
Gjorde ju en pallkrage med jordgubbar förra året men får ju bara plats med 6-8 st i den. Tänkte först att den här nya skulle få hänga därute i körsbärsträdet men nu kom jag på att jag kan ju faktiskt ha den på utbyggnaden om jag vill. Om man sätter en tvärslå i hörnet och hänger den på kommer den ju undan lite med. Kan rent av bli bra. Blir för hög för fönsterhålen, och där vill jag ju ha mina blommor.

Så här ser den ut och man skulle ju kunna ha flera med. Urful jag vet men tänk er jordgubbarna. Vi måste göra hål i dom bara för tror dom är tänkta till färska kryddor inne. Men dom är iaf ordentligt djupa så inga problem att plantera i. Lite leka i botten kanske man får ha med.

Blev en turkos sån här med. Vi har en röd mindre jag la utanför duschen i julas och den är så gudomligt skön att gå på. Passar med mina turkosa handdukar med. Kul att kunna byta och inte ha samma jämt.
Servetter på Ikea och rosaprickiga näsdukar och ett ljus med på Rusta sen. Prickiga saker går man ju inte förbi. ;-)

Pratade med min handläggare på Alma idag och hon trodde knappt vad hon hörde ;-), men hon pratade med C också. Blev lite chockad över vad hon anställt tror jag. Den människan ska överhuvudtaget inte jobba med funktionshindrade. Finns ju dom som inte kan hävda sig och hon både visste bäst och ville gärna styra. Men det funkar ju inte, det är brukarens villkor som gäller.

Nu ska jag vila min krassliga kropp, värken i fingrarna är kvar med, så jäkla hopplöst. Ser iaf fram mot påsk nu, få pynta lite vårligt och så kommer en tjej hit jag velat träffa igen.
Annika ringde och tackade för senast ikväll med o ev ska vi dit någon av dagarna med. Om logistiken funkar.
Hörs!


Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards