Mina ord och tankar

Alla inlägg den 21 mars 2016

Av Neta - 21 mars 2016 23:21

Vi plockade upp en del av påsksakerna, knappt hälften. Jag tog in blommorna och vattnade dom, har ju stått på altan sen i fredags. Upptäckte att ist för 10 pense'er hade jag 20. Jag som tyckte 10 var i överkant men tänkte att jag ger E några. Nu har jag 10 till......
Vi har satt upp lite saker och C hjälpte mig stryka påskdukarna. Men den som jag gillar mest saknas. Skulle inte förvåna mig om den ligger i tvätten sen i fjol. C börjar sent i morgon så hon ska kolla om den ligger i botten på nån av tvättkorgarna. Har massor men ni vet hur det är man vill ha en viss duk på ett visst ställe. Stora ljusgröna till köksbordet saknas med.
Fick hem lite godis vi beställt från matsmart, ska delas upp men än så länge står dom där på bordet.

L har kroknat, fick ont i magen av kebaben igår, åt ingen lunch och tålde inte blomkål ikväll heller. Ligger i fosterställning o fryser. Vi har släckt ner och lagt Skruttan, C försökte tvinga i han ett glas vatten men vet inte om det gick. Han dricker så himla dåligt, bara kaffe o det ska ju dra ur har jag hört.
Han sköter sig inte speciellt bra heller, går inga promenader eller så som doktorn sagt att han ska. Att Ove dog gör väl inte saken bättre heller. Hoppas han är lite piggare i morgon. Va ju på olika saker ti- lö så han kan ju dragit på sig nåt med.

Men lite orkade jag ju idag iaf då. Ska fixa påskriset till hallbyrån i morgon och vi ska väl fortsätta pynta. I jordlådan är det fruset ännu så måste på något sätt få hem plantjord med. Det går ju åt sen iaf. Blommorna står kvar i badrummet tordes inte sätta ut dom på altan igen nyvattnade.

Bara påt igen i morgon och hoppas jag har ytterligare ork då. Men nu ska jag sova.

Av Neta - 21 mars 2016 00:24

Till vårdagjämning vaknade vi till en vit värld men det ordnade sig när regnet kom.

Jag har ju för 17 köpt penséer, inte orkat göra något åt dom i helgen, men vill ju göra fint nu. Var nog inte så bra att åka med in och handla i fredags. Blev inte direkt sämre men helt slut i kroppen.

Suttit i soffan i 2 dar. Tycker kanske att det lättat något.


Jag är ju listmänniska så har skrivit ner vad som ska göras till helgen, minst en dag går ju bort i stan. Tänker inte storstäda men småfixa lite så där lagom. Damma och dra av golven. Ja jag dammar ju bara men är också den som får plocka eller säga åt nån att lägg det där.

Elle kommer på torsd så få se om vi åker in och handlar då. Johnny med familj kommer en dag och en vän från Sthlm kommer på påskafton. J får väl ta med sig mormor om hon kan.


Förr var våren nya fina springskor, blanka nya bollar, hopprep, kulspel, såpbubblor och nytvättade cyklar. Saknar den tiden! Numer tror jag inte ens Rasmus vill blåsa såpbubblor så får väl göra det själv då    Elle kanske offrar sig.


Nu finns det iaf både tussilago och blåsippor, då blommar garanterat violerna på vägen till sjön med. I rabatterna ploppar det upp vårblommor både här och där. Julrosen har iaf blad, hoppas på knopp med.

Det är en härlig tid vi går emot nu. Lite smolk i bägaren är det här


 

Det är inte löv ni ser i träden det är kajor som väcker oss varje morgon precis innan solen går upp. Jag kan somna om men man blir ju iaf störd. Vi har ju stora tallar på baksidan och tyvärr bon med både kajor och råkor så småningom men enda sättet att bli av med dom är att ta bort träden och det vill inte jag. Man tar inte bort tallar som är gamla hur som helst tycker jag. Dom ger ju dessutom bättre luft och skänker oss skugga. Bona är ju ca 15 m upp och det klättrar man inte utan vidare. Jag tror också att tar man bort bon så bygger dom bara nya.

Grannarna tog bort alla tallar utom en i fjol, häromveckan även den sista. Vi har ju gått ihop och skrivit till kommunen som inte bryr sig alls, dom sköt ju massor vid kyrkan för dom skitade ner och då fick vi dom. Har aldrig haft innan. Så dom borde ju fatta problemet.

Vi har inte märkt av så mkt nedsmutsning det är ju som skogstomt där dom är och har ju allt under tak men hör andra i byn som får allt dom har ute nedskitat, bilar, trädgårdsmöbler, leksaker, cyklar. Allt måste ställas under tak. Sen går dom ju på det och hur fräscht är det att få under skorna.

Fram till midsommar ungefär är dom här sen försvinner dom.


Men annars längtar man ju till man kan vara ute nu, jag går ju ut väldigt lite på vintern. Åker iväg och så men är inte ute i luften så mkt eftersom jag stelnar när jag blir kall och sitta still i rullen ute är ingen höjdare då det är kallt.


Nej nu ska jag ta mig en sup av hostmedicinen och försöka sova. Håll en tumme för att jag orkar börja greja lite i morgon.




Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards