Mina ord och tankar

Alla inlägg den 24 mars 2016

Av Neta - 24 mars 2016 00:25

Jul o påsk är väl då jag saknar jobbet mest. Pysslandet, påsklunchen o dito jul när man dukade fint långbord med barnen och dom fick ta hem sitt pyssel.
C klagar ibland på att det inte varit kul att ha en " fröken" till morsa för jag orkade sällan pyssla med dom hemma. Julgranskarameller t.ex Var bannlysta i min gran, kom dom hem med dom fick dom ha om på sitt rum. Undrar hur många tusen sånna jag gjort, hur många påskkärringar o kycklingar av flirtkulor eller hur många påskliljor i kartong med en knäckform på.

Jag har faktiskt haft textiltryck med dom och syrrans tjejer en påsk, vi gjorde gardinkappor med påskfjädrar i gult, grönt och lila. Dukar med kycklingar och påskliljor på oblekt lakansväv dom jag fållade med gul tråd och så gjorde dom varsin t-shirt dom hade till påskkärringutstyrseln. Sydde förkläden, kjolar o hucklen åt dom. Å allt det där finns ju kvar så klart utom möjligen tröjorna.
Schablonerna ligger väl här nånstans med.

Annars var jag dålig på pyssel hemma men dom gick ju på sina dagis.

Igår gjorde jag ett ryck med Cs hjälp och när hon var tvungen att ge sig iväg ett par timmar tidigare än tänkt gjorde jag påskgrupper och planterade penseer.

Pyntade till lite med men tog i lite för mkt så idag blev det soffan igen. Ja före 8 i morse var jag uppe o påklädd. Hade sån hosta o så satans ont i högern. Satt o sov i soffan när L vaknade vid 9 och han fick inte liv i mig först. Men sitter jag där hostar jag ju inte lika mkt.

Nu kommer Elle o hjälper mig i morrn men först skaC o jag handla på morgonen på GC. L ska till sin ögondoktor så vi gör det när han är där. Han parkerar däruppe o tar bussen ner till torget där hans doktor huserar. Jag ska alltså storhandla med kundvagn framför rullen en skärtorsdag, det kan bli spännande. På Kvatum. Vi skulle behöva nån som kör kundvagnen. ;-D

C har jobbat dygn och kom hem helt slut. Hon blev inringd akut tidigare igår vid 13.30 för en brukare var dålig, in med ambulans till ackis och tillbaka på jobbet vid midnatt, då hade hon druckit en shake hon slet med sig och ätit ett par frukter sen frukosten. Sen hade hon ju rapporter att skriva innan hon fick sova några timmar. Åt middag vid 01 i sängen på jobbet. Stackarn! Sen upp 5.30 för att börja ta upp dom o göra frukost. Vissa åker tidigt till sina sysselsättningar. Sen va det ju en del rapporter o ringa då.

Sen hem i motgon och fixa det jag inte orkade plus börja med det roliga. Maten altså.
På fredag kommer J med familj på våffelfika, 8 pers o grädda till E får ta hit sitt järn med o så gör vi några skålar. Vi kan ju börja strax innan dom kommer. Tror jag ska ha det gamla kvar med så då kan vi göra 5 åt gången plus skåljärnet. Blir nog bra!

Ja det var lite för nu. Nu ska jag slå ihop mona gröns, kl ringer 7.30

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards