Mina ord och tankar

Alla inlägg den 3 april 2016

Av Neta - 3 april 2016 00:50

C började jobba på em och jag tjatade hit Elle ikväll igen, är liksom roligare med sällskap i TV-soffan. Nu var det väl inget vi kände att vi måste se men såg på nåt på 10an där dom fick buda på förråd och lite konståkning på 12an.

Vi gjorde en skaldjursröra med mango och en vanlig sallad plus guccamole till wraps.
Hade köpt libanesiskt tunnbröd på Nelins som jag är tvärsäker på att jag frös samma dag, tog fram det till wrapsen men det var helt mögligt. Tur jag hade annat men kunde nästan inte äta det, så äcklad var jag av det första.
Blev efterrätt med då ostkakan jag köpte till påsk gick ut idag.

Börjar bli grillsugen. Vi har ju Webergrillar, 2 st till o med då vi hade den ena vid husvagnen. Dom har varit med ett tag så vi ska renovera iaf en med lite reservdelar. Men jag är samtidigt så sugen på en sån gasolgrill som Elle köpte. Den kan vi ju till o med ha uppe på altanen. Dom har den på Rusta igen och en liknande på ÖB, ingen värsting men iaf avställningsyta, knoppar och en stång för upphängning, och en korg för grillolja o sånt. 2 Grillelement o.s.v
Skulle vilja ta bort dynlådan som vi iaf bara har blommor på, dom kan lika gärna stå i fönsterhålet. Göra en bänk där bredvid grillen för fritös och elwok. Dynlådan kan ju stå på utbyggnaden eller på baksidan om han promt vill ha kvar den.


Den är så himla bra och just det där att man kan reglera om man vill grilla på båda eller bara ett element och kan höja och sänka värmen. Korgen är på fronten men verkar inte vara ditsatt här.

Vi började prata om att Elle fyller 30 nästa gång och gärna vill ha fest. Jag hade ju också funderat eftersom jag fyller pensionär. Så det slutade med att vi satte datum för båda och att jag gjorde ett "save the date" och bjöd in dom jag hade på Fb. Nån som redan tackat ja :-)

Hennes är ju inte förrän i jan så hon väntar lite, hon ska ev hyra församlingshemmet eller Irongården medans jag har en middag hemma.
Långväga gäster får sova i Es lägenhet, kommer ev ett par och en ensam från Öret och några 08or kanske kan samåka.
Oskarshamnarna får ta sofforna. Bra med 2 bäddbara och deras C kan sova på en madrass.
Sen finns ju husvagnen, och C har en extrasäng nere till Hoforskan. Blir nog bra! Kommer alla blir vi runt 30 men det har vi ju varit förr. Blir väl att några kommer fred så kan bli förfest med, det gillar vi. Får man ju kanske lite hjälp på festdagen. Sen långfrukost dan efter. Precis som det brukar bli. ;-)
Men först ska vi ha en sommar ;-D men kul att planera.

På månd är påsklovet slut, så fort det blir lov blir det lite vilt i byn. Synd om dom som inte kan åka iväg som måste göra satyg, vår postlåda har dels haft en smällare dels sparkats ner, men ser att det är fler som drabbats. Hos oss är det ju tacksamt eftersom vi inte direkt har nåt fönster åt framsidan. Högt upp i hallen, frostat i badrummet och lilla köksfönstret som är skymt av lilla garaget bara.
Men vi har en kamera....... Ska bara aktivera! Sen har vi en ny postlåda som ska gjutas som man inte får i smällare i utan att bränna sig och som inte går att sparka sönder utan att vi hinner ut.

Ja det var lite för nu, händer väl inte jättemycket!







Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards