Mina ord och tankar

Alla inlägg den 9 april 2016

Av Neta - 9 april 2016 01:36

I morse blev jag väckt av råkor och kajor strax e 6. Det är ett himla liv men det är ju så här kommunen tycker vi ska ha det.
Tror det är 3 år i rad som vi, och då menar jag alla hushåll i princip i Sjöhagen, skrivit på listor om att vi har ett sanitärt och ett skränande problem med dessa fåglar. Det har spelats in ljud och det har filmats. Folk har i panik sågat ner fina friska tallar för att slippa dom.
Kommunen bryrsig inte och ändå är det dom som är skulden till att vi har problemet iom att dom sågade ner träden vid kyrkan, där det INTE finns några bostäder.
Från nu till midsommar är dom här. Det är inte tyst en enda sekund under den ljusa tiden på dygnet. Värre än nu blir det när ungarna kommer. Det är så jäkla stressande.

Jag vägrar ta ner våra tallar så jag får väl skylla mig själv då, men det skulle vara skönt att höra kvitter ist för skrän.

Trött som 17 var jag iaf när jag vid 9-tiden gav upp och klev in i duschen. Åt och fick ett mess från C att hon inte kunde åka med. En olycka med en brukare bröt en arm så hon fick åka iväg till ortopedakuten på Samariten med den brukaren. Synd när hennes kompisar fixat o trixat så hon kunde åkt med oss. Föreslog att hon kunde åka i morgon men hon ska sova då säger hon.

Vi hämtade Elle och for iväg, jagsomnade före rondellen och vaknade vid Östernäs.....

Kul att träffa MA- pojkarna. Lite andra bekanta var också på båten. Det är så härligt med dom här killarna, det kan gå hur lång tid som helst mellan gångerna vi ses nu, men de är alltid lika glada och trevliga. Kommer alltid fram. Inte har dom personer i sin närhet som ljuger och snackar skit och ingen flickvän skriver spydiga svar på kommentarer på facebook. Härligt!

Var stor skillnad mot när vi åkte sist, ingen fylla alls, bara glada människor. Dom har gjort om lite utanför terminalen, även på båten. Dom väger inte maten längre i cafet, nu får man välja liten, 75kr eller stor 95kr tallrik. Dom har bakad potatis och mackor som är lite matigare i lilla cafet. Jag beställde en liten tallrik av E som fick på både, kyckling, köttfärsbiff och fisk med sås, sallad och potatis. Vi åt nere för att inte missa nåt. Jag lyxade även till med ett glas vitt.

Handlade lite i taxfree så nu klarar vi nog halva sommaren iaf. En kartong och 5 flaskor + lite godis. Finns ju lite på lagret också ;-D

En supertrevlig dag och det var precis vad jag behövde. Att remmen på väskan gick av gjorde inte nåt, har ju nån mer väska.....
Hemresan gick bra men om dom nu bygger om och ut terminalen så borde dom göra något åt 77an också. Det är inte bara 08or som åker bil till Kapellskär.
Hemma väntade C med kaninen. Hade nog haft lite tråkigt. Kollade på utröstningen och dagens Aidensfield. Drack lite te och käkade lite ost. Så gick den dan!


Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards