Mina ord och tankar

Alla inlägg den 10 april 2016

Av Neta - 10 april 2016 15:00

Har varit kanonväder hela fm till nu. Jag har fixat lite med det jag kan både ute o inne. Tänkte jag skulle belöna oss med en tripp till Skaris och provgå nya spången bort till Vårdsätra.

Lånade bild från Uppsalagruppen på Fb.
Ser väl inte så tokigt ut? Ska vara med o testa den genom HSO senare men det hade väl inte hindrat att vi åkt ut idag med. Få se om solen kommer tbx. Så kul att vi kommit med som testpiloter, man kommer ut lite och det är ju folk både från handikapporganisationerna, kommunen och Upplandsstiftelsen med. Dom lyssnar och tar till sig våra åsikter med. Jag efterlyste både tätare mellan och t.ex ett hantag på mitten på bänkar utmed Gula stigen, många som har svårt att röra sig behöver ju vila ofta och hålla i sig med båda händerna då dom reser sig. Nu ska kommunen göra så på alla bänkar utmed lederna. Några extra står på första delen av stigen med.
Såg sen en insändare om att nån trodde kommunen valt att göra så för att slippa uteliggare, men så var det inte!

Vi var lite sega igår, blev väckta tidigt av råkskrän men sen efter nån timme blev det tvärtyst. Somnade om och vaknade 12.15, då hade jag väl sömn att ta igen va? ;-) sov länge i morse med men av andra orsaker, satt uppe till tidigt för att få ett avslut.
Man eller iaf jag blir trött efter båtfärder med, måste ju ta medecin och den gör mig trött.

Vi hade kunnat vara på baluns här i byn med både fred o lörd, fred spelade Roynes på Irongården men det såg inte ut att vara många själar där då vi passerade på hemvägen, igår skulle det varit knyt på Björkis men det blev inställt p.g.a för få anmälda. Tror det var dom som skulle spelat där också. Folk härute är nog inte roade av sånt längre eller också beror det på generationsbytet som sker nu. Många äldre som säljer och då kommer småbarnsfamiljerna. De gamla orkar väl inte p.g.a åldern och de unga har jämt göra med familjepusslet. Kanske är den generationen inte så roade av styrdans heller.

Inte blir det väl nån grillmiddag idag heller. Hade spetsat in mig på det. Får väl skära ner köttet med lite annat till en gryta ist. Gott det med, kanske lyxar till med ett glas vin till.
Vi har eller rättare sagt E har bokat lite minisemester i slutet sv aug idag. Varamon i 2 nätter. Älskar den stranden och promenaden längs den in till Motala. Blir väl kanske nåt mer ställe på samma trip med.
Ska försöka hyra en stuga vid kusten nån vecka i juli med, men inte hittat nåt vi fallit för än. Kanske blir det Marholmen ändå. Älskar ju Norrtälje och Vaxholm på sommaren. Priserna ska ju sänkas där igen är det sagt. Vi spanar på!

Nu ska jag skicka upp L till affären o ta ut pengar till äggen som kommer ikväll. Skönt med närproducerat och hemkört, eller hemlevererat kanske jag ska säga så det inte missförstås. :-D
Sen ska han få koppla in min nya laserskrivare.

Först lite fika dock!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards