Mina ord och tankar

Alla inlägg den 11 april 2016

Av Neta - 11 april 2016 21:36

Tror jag blir det av allergitabletter o spray. Inte van att äta sånt. Orkade knappt sitta upp i soffan på em.

Igår kväll hängde jag med C upp till affären, så kul att åka scooter var ett tag sen sist. Så där dags reagerar jag inte så mkt på det som far i luften heller. Fattar liksom inte, har aldrig varit speciellt allergisk men för 2 år sedan kom det smygande och i år har det varit hemskt. Började med påskliljorna sen har det bara ökat. 2 av 3 barn har ju varit eller är allergiska så nåt har jag kanske haft i kroppen ändå. Vill ju ut och plocka vitsippor men vet inte om jag törs.

Iaf så var det skönt ute så där på kvällskvisten, lite kallt om fingrarna kanske man hade handskar med så kunde lösa det.


 

Fotade ut över kammen mot grustaget vid Nordstigsskogen, var lite tidigt för en riktig solnedgångsbild men fint ändå. Nedanför där är det brant ner ganska långt och bara sandvägg, utsikten är milsvid, ska åka upp och fota en fin dag sen.


Sov till jag vaknade idag, blev väl till 9.30 iaf då hade jag som vanligt varit vaken ett tag vid 6-7 tiden. C skulle ett ärende till stan och frågade om jag ville med.

 

Va så varmt att man kunde ha en tunn kofta bara så vi passade på och tog årets första mjukglass på Donken. Inte fel alls.

 

Väl hemma sen fotade jag mina julrosor, de vita blommar men bladen är lite fula, den ljusgröna har knoppar. Satt ju den för 2 år sedan och det verkar ju funka så nu kan jag sätta fler.

Porslinshyacinterna har spridit sig ut på gräsmattan lika mkt som scillan så det är så där fint vildvuxet nu. Snart blommar ju gullvivor och förgätmigej över hela tomten med dom har ju fått sprida sig som dom vill. Ska bli spännande och se om den rosa förgätmigejen jag satt i fjol fortsätter att vara det eller om den är en hybrid som ändrar färg.

Då vi kom hem så ställde vi så klart altandörren på vid gavel, Skruttan måste ju kunna gå ut. Jag kände mig som om någon slagit mig i huvudet och fick anstränga mig för att orka fixa med maten.

Slötittade på Halv 8 och bönderna men sen satte jag mig vid datorn.

Nu blir det nog sängen snart, ska enligt rek skölja håret och duscha först så man inte får med ev pollen i natt. Läsa lite om jag orkar.



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards