Mina ord och tankar

Alla inlägg den 14 april 2016

Av Neta - 14 april 2016 00:37

Även idag gick det bra med allergitablett, lite tröttare än vanligt kanske. I morse skulle jag hjälpa en tjej med majonnäsrecept så hamnade vid datorn redan på dan. Kommer åt recepten jag lagt ut på matbloggen från paddan men inte hela mappen. Gör ju sällan majjo då jag inte är jätteförtjust i det, så därför fanns det inte på bloggen. Finns ju att köpa på tub som inte blir lika mastig som hemslagen.


De senaste nätterna har jag också sovit i ett svep, alltså inte vaknat o behövt gå på toa. Märker ju skillnad där med, att få sova ostört är guld värt.


Iaf så satt jag där, passade på att maila ett av boendena vi ska bo på i sommar. L gick ut med sumpen till komposten så jag brydde mig inte så mkt när ytterdörren öppnades, tog för givet att han kom in igen. Vände mig inte ens om.

Hörde ett försiktigt hej och där stod Elle! Snacka om att jag blev paff, brukar ju veta när hon kommer. Vi har haft roligt åt det där hela dan sen. Att här kan man bara gå in utan att nån bryr sig.   brukar faktiskt vara låst men han skulle ju bara ut en snabbis. Tar bara ut sumpen när vi har skränande fåglar, dom mår inte så bra av den men älskar att äta. Ja vi är hemska jag vet, men ha det som vi innan ni har några åsikter tack! Hörde att nån använder sig av det till måsar med. Dom dör inte men flyttar då dom blir dåliga av "maten" och piggnar snart på sig igen.


Men så härligt att hon scootrar hit själv nu, hon åker ju till jobbet härute på den med så L har fått sovmorgon på måndagar. Hon har lagt ut den andra till försäljning så hoppas hon får den såld. Jag tycker min mamma skulle köpa den men det tycker inte mamma. Hon tror att foten ska bli bra så vi hoppas på det. Men tänk vad det skulle underlätta för henne nu när dom ska sälja bilen.


C jobbade med assistentjobbet idag, går dubbelt med en tjej som ska ta över efter henne, blir lite mkt med båda jobben.

Hon kom hem efter att vi moffat i oss lite våfflor med salta tillbehör. Jag var egentligen sugen på Langos men våfflor går lika bra, gjorde dom lite grövre, och det är ju iaf tillbehören som är godast.    Gjorde en tomatsallad med rödlök och mozzarella till, så himla gott ledsnar aldrig på det.

Elle gjorde "kladd"  på en skvätt färskost som var kvar, gräddfil och liiite majjo. Blev jättebra, sen hade vi rom, rödlök och kräftstjärtar.


Hade tänkt att åka ut i spåret idag och hämta lite vitsippor men det grånade till och blåste upp när E kom så det blev soffan och Aidensfield med henne i stället.

Vi ska snart åka till Ullared så vi planerade lite. Hade räknat med att kunna byta bil med J den veckan men dom har bytt och har en lika liten som vi nu.

Inte för vi tänkt handla jättemycket och vi har ju en takbox men det blir jobbigt för tjejerna att sitta så många timmar i vår lilla bil, mest för E som ju har en skena på ena benet.

Åker ju härifrån 3 på morgonen så kör hela vägen. Hem däremot ska vi sova i Gränna. Mest för vi vill vara där en dag.

Funderar rent av på kolla efter en billig kombi, C hade sett för 9 000 och den kunde rulla över sommaren iaf. Kanske längre om L får händerna på den.


Det har varit 2 stora gräsbränder i trakterna idag, en ute i Åby och en i Läbyvad. Såg bilder som brandkårn lagt ut o satan va fort det går. Det gäller att vara försiktig nu. Har inte sett nån orsak. Igår brann det i Forkarby nära här, samtidigt som det postnumret kom upp på postkodlotteriet. Men det hade nog inget samband får vi hoppas.   


Nu ska jag sova, körde hop sig med två saker i morgon. Händer det äntligen nåt så kör det hop sig.    Först till Tierp, sen lunch på Upplandspärlan, och ev ska vi hämta några äppelkvistar hos Mi o Ma. Sen möte på kvällen i stan.

Mer om det i morgon!




Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards