Mina ord och tankar

Alla inlägg den 16 april 2016

Av Neta - 16 april 2016 00:42

Blir nog inga vitsippor på mitt köksbord i år!
Det påstås nämligen att man sett en björn i skogen bakom vägverket, alltså inne i samhället. Det är ca 200 m från där vår lilla gatsnutt slutar.
Den har setts av en joggare igår och av en annan person nu ikväll. Jag måste erkänna att jag var skeptisk först men nu har jag bestämt mig för att vara försiktig för en björn som är på samma ställe så här års kan vara en hona med ungar. Vet knappt om jag vågar ut ensam.
Dessutom har jag vitsippor på tomten..... ;-D fast dom är "fridlysta" här. :-D

Idag har vi bara varit inne och handlat. Mest Elle som behövde men det slank ner lite grönsaker i min korg med. Köpte med oss sallad hem så E hängde på. Sen slappade vi lite. Gjorde falska langos ikväll som inte va dumt alls. Hade kräftstjärtar, rödlök och lite småchark, bl.a lomo till. Dubbel sats av det som står i matsedeln på den bloggen blev 1långpanna som vi deladei 8 bitar. Lagom till 4. Mättnaden kom efter, vill varna för det ;-) kryddade med lite salt och sv.peppar, det stod inte i receptet. Kan även tänka mig ett stänk tabasco eller lite cayenne i.
Gjorde även en vänskapssallad, så nu har vi färdig sallad några dar.

Har ni kollat på Lets dance junior? Om inte så gör det. Otroligt charmigt program! Finns bara på 4 play.
Barnskådespelare, deltagare från Sveriges yngsta mästerkock och några kändisbarn tävlar. Bl.a Är Cleo med från mästerkocken.

Ja har inte hänt så mkt mer här. Redan lagt mig och känner hur jag får anstränga mig för att vara vaken. Så innan paddan krossar näsan!
Godnatt!



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards