Mina ord och tankar

Alla inlägg den 1 maj 2016

Av Neta - 1 maj 2016 22:07

Nu är den här tiden jag älskar allra mest. När det är vitt som snö i backarna och dyker upp vita öar här o var. Var så otroligt vackert i skogen efter småvägarna när vi åkte upp till Österby igår. Mina egna börjar slå ut med och gullvivorna är på G.

 

     

Sen den här gröna färgen i början, det är så fint, så skirt på nåt sätt och det har bara börjat. Ryktas om smörblommor redan också så får ut nu om jag ska hinna torka några i år.


Kort vecka denna för alla som jobbar bekväm tid. Många tog nog semester dom här 3 dagarna med. Man blev ju som snuvad på ledig valborg. Kan tänka mig att många som öppnat upp stugor och roddat upp förtält på säsongsplatser nog vill stanna nu när det verkar som vi ska få lite värme.

Här håller vi på roddar lite med bil, altan och trädgård. Oturligt nog fick han nedslag på bakre bromsrör och måste besikta om före den 26e, vi är ju borta den veckan så det innebär att allt måste vara besiktat o klart den 20e. 21a ska vi lämna djuren och det är bara mellan 10-14. Tur att han kan byta själv men gör det hos bror sin där han kan använda verkstad och verktyg/maskiner, finns hjälp att få om det behövs med. Kollade med en verkstad men han tyckte vi kunde göra annat för 4 000.


Har börjat fixa på altanen, torkade ur kylen idag och satte på den. Har kvar det tråkiga, alla ljushyllor och att fixa till på avdelaren, L har ju hittat tomma ytor där men det ska bort och bara vara fina saker kvar. Vi måste försöka bli av med TV-bänken och ett nattduksbord jag inte vill göra mig av med därifrån sen vill jag slänga ut dynlådan vi iaf inte använder. Tänkte kanske den på grillgolvet på baksidan. Syrran hade köpt nya utemöbler idag, jag blev sugen på att byta också men inte än få se i juni kanske. Vill ju ha den där gasolgrillen med och så vill jag åka till Sundborn i midsommar, va så himla trevligt firande där. Men sover isf över i Falun.


Ja det är mkt man vill och planerar till sommaren, få se hur mkt som blir av. Ska iaf bli så kul att åka ner till Ullared, sist regnade det ju bara och tror vi klarar oss med en dag i affärn. Sen har vi två dar att njuta av västkusten på och 1 natt i Gränna på hemvägen.


Nu ska jag iaf avsluta här och ta reda på lite grejer innan jag hoppar i bingen.

Hörs!



Av Neta - 1 maj 2016 01:32

Sol och bara lite blåst, 15 gr som mest.
Vaknade trax efter 7 då bilarna som skulle till veteranbilsmarknaden började mullra förbi. Höll ut till strax före 9 innan jag satte på TVn. Blev sen kvar där för att kolla på forsränning och sen kungens firande.
Blev lite stressat in till stan men lunchen var packad och klar så in, handla jordgubbar och leta parkering. Efter lite strul och olaglig körning kunde vi parkera vid Odinslund 10 min innan mösspåtagningen. Det var ju ingen konsert i universitetet, dom renoverar, så vi blev kvar däröver konserten som var på Carolina redivivas trapp ist. Åt vår lunch, tog en koppkaffe och åkte hem igen en knapp timme senare, men vi var där iaf ;-D

Sen hem och åt lite kräfttårta

Sen for vi till Österby och ett jättefint avslut på dagen. Låter bilderna tala för sig själva.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards