Mina ord och tankar

Alla inlägg den 6 maj 2016

Av Neta - 6 maj 2016 23:23

Fick planterat det sista som jag hade uppe idag men saknar ett par krukor. Vi torkade lite mer idag och tog upp dynor och markiser. L har just kommit hem och i morgon ska han få ta ur fönstren och sätta upp markiserna.


 

Det är bra härligt att få börja dagen därute med jordgubbar i fil, på macka och i vattenglaset sen. Lika härligt som att äta sin middag och sen inte riktigt vilja gå in för det är så skönt.

Hoppas på många sådana frukostar och kvällar den här sommaren, förra året blev dom ju inte många.

Ikväll hoppade vi Lets Dance men såg utröstningen. Märks ju vilka som är populära "hos folket" personligen tycker jag Linda lipsill skulle lämnat för länge sen. Å tro mig Tomas kommer att vinna! Inte p.g.a skicklighet men p.g.a populäritet. Dom får väl ändra det systemet snart kan jag tycka.


Idag gick jag ur en sida för dansbandsmusikgillare på nätet, dom har en admin som nog inte har alla hästar hemma. Hört lite om hen innan men bestämde mig för att skaffa mig en egen åsikt. Men det visade sig att det jag hört stämde med råge.

Otrevliga kommentarer, besserwisserattityd m.m det var min yngsta dotter som först såg att han svarat mig otrevligt, då brydde jag mig inte. Andra gången ställde jag en rak fråga om varför hen var otrevlig och fick ett ännu otrevligare svar. Då handlade det om att vi hade olika åsikter och jag har skrivit om det i ett tidigare inlägg. Tycka måste man få, även om man inte tycker som hen.

Igår svarade hen en kille väldigt otrevligt och då undrade jag igen varför hen var otrevlig, + 2-3 till som skrev med. Då kom det ett pm om att hen visste vems ärende jag gick när jag trakasserade hen stackars liten, eller vänta nu, det är ingen "stackars liten"

Bara så löjligt att använda ordet trakassera och jag går verkligen ingen annans ärende. Kan tänka och tycka själv! Igår var jag iofs kanske otrevlig när jag förklarade att jag absolut inte ville med på nån kryss där hen var. Men så är det faktiskt!

Gav mig ingen chans till att svara på pm heller den fege fan, skrev och blockade mig. Nu har alla pers jag "lurade" in i den gruppen lämnat, bra reklam.

Pratade med en annan admin med idag om det här men fick känslan av att hens svar och kommetarer var styrda, inte hens vanliga ordval. Hen höll med om att hen var otrevlig ibland men han var annars en trevlig hen, ja men jättebra då om hen är det mot hen. Hen märker nog vad många märkt innan hen så småningom, hen riktade dessutom ett direkt hot mot mig om jag skulle skriva om det.

Men det här är som sagt min blogg, mina ord & tankar och jag skriver om det som händer mig. Tryckfrihetslagen gäller även bloggar, så länge dom inte uppmanar till olagligheter och man hänger ut folk med namn. Det är valfritt att läsa och hotet är så klart sparat.

Nu nog om den/de personerna. Ibland saknar jag Dbd, där var det ordning och reda men den gruppen är inte vad den varit, andra sociala medier har tagit över.


Värmen ska fortsätta iaf t.o.m torsdag. Nätterna ska vara kalla men det är inget som märks ikväll iaf är nu vid midnatt fortf 13 gr.

Nu ska jag jobba lite med mina recept, sortera in nya sparade i sina mappar o.s.v ha en kul natt ni som är ute och svirar! Ni andra, sov gott!


 

Godnattkram!



Av Neta - 6 maj 2016 00:16

Det är minsann inte så rent på altangolvet längre, men mest löst skräp från de vinterförvarade växterna.
Började med att plantera om de pellisar jag köpte på mässan. Sen tog jag tag i dom jag haft inne som planterades i fjol. Luckrade och lade på ny jord upptill på dom och klippte rätt hårt i dom samtidigt. Satte hop dom skott jag tog reda på med gummisnoddar så jag vet att det är samma sort.

Tog upp knölkrukorna med, planterade rizomerna från Femöringarna, tror aldrig jag haft så små som i år. Bättre än i fjol iaf då det var helt tomt i krukan. Delade dom med E.
På Dahlia, Begonierna och Himmelsblomma hade det redan börjat växa. Rensade bort allt torrt från Bukett och Doftliljorna. Det jag inte hann med var knölarna från Lyckoklövern, men har iaf befriat dom från jord. Har rosa och röda och det blev mkt knölar så vill nån ha finns det här.

Tror jag fick upp allt och jag lämnade det kvar ute orkar inte hålla på bära ut och in bestämde jag. Ska bli varmt i över en vecka och även om det blir kyligt runt vargtimmarna på nätterna så stannar ju värmen kvar där uppe och än är ju vinterfönstren i. Går nån åt har jag ju sticklingar på pellisarna här inne. Dahlian är känslig så ställde den på varmaste stället. Har fiberduk på den.

Ska sätta dom här i morgon med men måste ha en stor kruka från växthuset först.

Det blev riktigt varmt idag så vi svalkade oss

Med en iskall Gurk & Avocadosoppa till lunch. Receptet finns under torsd i matbloggen www.netaave.bloggplatsen.se orkade dock inte göra pirogerna i värmen utan det blev Lidls örtkrutonger. Ligger ovanför grönsakerna.

E kommer varje dag nu och ikväll bjöd hon på middag, bakad potatishalva med vitlökssmör hon gjorde själv och kallskuren, örtmarinerad kalkon. Så himla gott.

Det här till, den berömda pärlemovinet som är ett mousserande rosevin. Så gott så hela flaskan gick åt och det händer inte ofta här, smakade hallon. Förra flaskan räckte tre kvällar men då spädde tjejerna med fruktsoda.

Jobb för C i morgon, men är hemma redan vid 15. L kommer hem med om allt gått som det ska. På lörd är jag lite sugen på Sthlm, massor av folkvagnar intar Gärdet. Men vi får väl se.
Nu ska jag iaf försöka sova, vaknade 7 i morse och kunde inte somna om fast jag var dödstrött. Tror jag sover ovaggad i natt.
Hörs!



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards