Mina ord och tankar

Alla inlägg den 7 maj 2016

Av Neta - 7 maj 2016 23:04

Ja hur härligt är det inte när man sitter ute, visserligen inne på altanen men nu utan vinterfönstren till 22.30 i bara linne och 3/4- byxor och det är inte det minsta kallt. Vi stängde hela bakdörren ( har en stalldörr) men inte för det var kallt utan p.g.a skränet från råkorna. Dom har ungar nu och tidvis är det ett himla liv.
Var en facebookvän som la ut solnedgångsbilder över Vättern igår och jag blev så förvånad, här var den uppe och lyste för fullt så nu är det ju en fördel solmässigt att bo här. Kommer ju snart att åka den vägen med, vi åker vid 3 på morgonen och brukar äta första frukost i Gränna. Så fint över Vättern. ( och så finns det en öppen toa där ) ;-)
Ser fram mot en vacker tripp till "fel" sida av landet.

Ja nu är vinterfönstren urtagna, altanen i ordning och vi har gjort en storrensning. Slängt gamla möbler, mattor, torkställningar som börjat se ofräscha ut och gamla vaxdukar jag inte vet varför jag spart egentligen. L tog upp industridammsugaren för även om vi stänger till de mesta samlas skräp, damm och mycket värsnät man inte får med sig då man bara sopar.

Under bänken är det kaos men jag har fixat fler champinjonkorgar till fat och krukor så ska bli ordning där med. Vi tog ner stora plastbordet och tog upp ett mindre på kvällssolsidan, blev luftigt och bordet blev kanske aningens lågt 67 cm, men vi provar. Hittade en oanvänd vaxduk i förpackning med oliv & citronmotiv av Lena Linderholm jag fått med nån tidning, blev jättefint. Skruvade hop den här blomhållaren idag. Dom 2 krukor som står till vä om den ska ut senare, lika den vita och då ska den stå längst ut på blombänken. Går att ha andra blommor under den med ju, så kan bli fint.
Sen har Christine pysslat

Hittade en handsmidd ljuskrona på loppis i vintras och eftersom det är hjärtan på den och det råkar sitta ett regnbågsskiftande glashjärta runt halsen på favoritvinet så gjorde vi så här. Den sitter i taket över altankylen i hörnan där vi har fönstren kvar. Ska byta till glas där nu för plasten börjar bli väl mjölkig. Den har suttit där i 20 år.

Köpte på kul prismor till kronan över bordet med. Dom sitter med en tunn ståltråd bara. Kul sätt att piffa lite.
Lite irriterad på grannen som flyttat upp sin studsmatta när det är så nära vår altan. Var vi än sitter har vi lekande ungar precis utanför. Förr hade dom den nere i trädgården och eftersom dom har sutterängtomt kom dom långt ifrån. Jag gillar ungar men inte skrik och lek "mitt i maten". Ska ta ett snack med henne.

Vi grillade ikväll, kalkonfile', champinjoner, majs och ett grönsakspaket med broccoli o lök i. Blev bra! Åts med färskpotatis.

Man blir tröttare nu när man är ute hela dar. Så ska duscha ur pollen ur håret nu och lägga mig att läsa. Vi hörs i morgon då ska jag fota nya bordet och hur det blev där.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards