Mina ord och tankar

Alla inlägg den 10 maj 2016

Av Neta - 10 maj 2016 01:11

Fick en påminnelse om att jag inte visat altanen

Det lilla bordet vi tog upp. Min genialiske man kom på i morse att han kan göra nya högre ben. 45 x 45 finns nämligen att köpa färdigt. Tummen upp på det.

Sängbordet får stå där. Stolarna x 2 ska säljas.

Den andra gruppen, taget innan vi dukade av igår

Så bänken vi gjorde av överskåp. Dörrarna åker upp, ska åtgärdas " nån gång" i skåpen är det värmeljus, ytterkrukor, lite verktyg och annat bra ha.

Nästa projekt. Ingen tidsplan. Inspirerat av Läckö slotts köksträdgård. Fyrkanterna blir med grönsaker. I mitten stjärnflocka i mass sen fyller vi på......

Av Neta - 10 maj 2016 00:46

Ja som ni märkte lackade jag ur idag. Blir så himla iiriterad på kärringen som tydligen bor i mina hoods, hon kan skriva om saker och åsikter som hon egentligen inte har ett skit med att göra. Tror jag haft henne i kommentarsfältet förr. Men hon kan fan inte stå för vem hon är och då får det vara. Skrev till henne på en väldigt anonym epost "Vem är du?" Fick jag veta det, nej. Fega kräk!
Stäng käften tills du står för vad du säger och törs visa vem du är! Jag har inget emot att "prata" utanför bloggen men jag ska veta vem jag pratar med.
Börjar tro att allt är bluff. Förmodligen är det så, varför är hon annars så jäkla anonym? Sjuka folk finns det gott om, stora näsor har dom med. Man beter sig inte så här.
Har IP-adr iaf så L ska kolla på jobbet i morgon. Det är ju gubbtisdag på flyget ;-)

Haft en helvetes natt och dag. Fick böta ordentligt för åkturen igår. Värmen spär nog på lite, mina leder sväller ju i värme och fötterna brukar se ut som fotbollar.
Blev kontaktad av en lokalpolitiker idag. Hon skulle kolla upp i rätt instans varför det är så där därute. Min kompis tror inte det är meningen att den ska vara tillgänglighetsanpassad. Men om den inte funkar för rullstolar, rollator, cyklar eller barnvagnar, vem är den då till för? Ingen äldre kan ju gå där heller. Alla som byggt en altan vet ju att även om du skruvar golvet tätt utan springor blir det sånna med åren ändå. Här är det cykelhjulsbreda nu när det är nylagt.

Inte gjort mycket idag, ska iväg ut i morgon och plockat hop lite ikväll. Ingen långsväng precis men lite mat, en filt, nåt att dricka behöver man ju. Blir upplockad på fm nån gång. Tjejerna kommer ev efter med L senare.
Såg nu i vår lokala grupp att de redan sabbat nya bordbänkarna nere vid det vi kallar frukostbryggan. Spritt nytt med platta för engångsgrill på. Nerkladdat, sönderskuret och sotigt. Ungar förmodligen.
" men så där gör ju ungar och alla har vi väl gjort bus" finns det vuxna människor som sitter och skriver i den gruppen. Och signalerna går fram......

Nej nu skiter vi i alla negativa saker, tar fram det vårdade språket igen och sover på saken. I morgon tillhör det de som varit!
Sov gott!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards