Mina ord och tankar

Alla inlägg den 12 maj 2016

Av Neta - 12 maj 2016 23:11

Sov bra inatt, iaf fram till 6.30 Lyckades slumra en stund till, men blir en orolig sömn då man somnar om.
Kanonväder idag igen men inte jättevarmt. Passar mig bra. L och jag lämnade städningen till C som hellre ville jobba ostört, och for upp till Tierp och marknaden. Det är en liten marknad, lagom stor och den är på ett torg utan kullersten. Bara en sån sak!
E ville vara hemma så vi for själva. Fick tag på det jag skulle ha + ett par saker till. Tog nån timme bara.
Hemma var det nästan klart och hon höll på putsa fönstren. Det hade jag inte bett om. Hon tog bara lilla fönstret i vardrummet men det var det jag suckat över.
Så skönt att det mesta är klart nu. Lite småfix kvar bara. Mattorna är rengjorda från kaninhår och dom som vi kan tvätta själva är tvättade. Lägger inte på alla, har inte lika många på sommaren. Man springer ju mer ut och in då och det behövs inte.

Fixade tacoköttfärssås och vi åt innan vi for till det här

Annika fyllde 30+ moms och bjöd på fika. Kom en massa trevligt folk både kända och okända och vi satt länge i deras uterum. En skön kväll blev det också. Hon fick mest blommor, praktiskt att fylla i maj och ha en trädgård.
Nu sitter C och L o kollar på mellon. Jag orkar bara inte. Ska se på lörd det räcker å bra. Jag har iaf glömt låtarna dan efter.

Glömde den här, försluten på altanbordet i natt som var. Fåglarna hade hittat den och haft kalas. Tur det inte var så många kvar. Nackdelen då man inte har inglasat men fördelarna överväger.

I morgon är det helg igen, vi har inga planer. Har nån ros kvar att klippa och upptäckte en akleja mellan plattorna under min ramp idag. Lite maskrosor med. Finns lite mer av den varan. Fina då dom blommar men inte sen. Vi håller oss nog sysselsatta.
Lite mellomys fixar vi väl, kanske frågar Mi o Ma om dom vill komma och kolla. Annika är gräsänka och kanske hänger på om hon inte har danskurs nånstans. Det visar sig!

Nu ska jag iaf avveckla den här dagen! Ha det gott därute!

Av Neta - 12 maj 2016 00:45

Den är inledd iaf, hade jag tappat frön i hallen ger jag mig 17 på att dom grott. Fortsätter i morgon och belönar oss med födelsedagsfika hos bästa A i grannbyn sen. Hinner vi blir det en sväng på marknaden i Tierp med.

Kyligare idag men sol och fint. Vaknar tidigt på mornarna nu så jag får nog börja fälla persiennerna så kroppen tror det är natt lite längre. Gillar egentligen inte att ha dom nere för jag brukar ligga och kolla på trädkronorna innan jag somnar. Mysigt också att direkt se vad det är för väder då man vaknar.
Men blir inte utsövd och det är inte samma sak och somna om efter ett par timmar som att få sova i ett streck.

C fixade naglar på en kompis idag, dom satt på altanen med mig. E hängde med hit en stund, hon och L var in på provtagning idag och sen var E på sitt livs första fotvård. En positiv upplevelse verkade det som. Gjorde salladslunch till hela gänget, sen bytte L i en av burarna och C tog tag i städningen.
Hängde ut en del mattor och borstade med rotborste, får ur mer kaninhår då än vid bara dammsugning.
Hann rätt långt ändå, L skulle skjutsa in E på styrelsemöte, C skulle på synundersökning för körkortet så vi åkte in allihop. Postade lite blomskott på vägen. Blev middag på BK och sen lite handling.

Var in och kollade på Ur & Penn och hittade dom här nedsatta med 70%. 25kr kunde jag avvara. Dom matchar min ring jag fick av barnen då jag fyllde 50. Att den sen är äkta och dom där inte gör inte så mkt.
Får använda dom redan i morgon ju. Kanske har min nya klänning med.

Handlade lite frukt & grönt på Kvantum innan vi sen for hemåt. Slöade framför TVn och dagens Aldensfield, har lärt mig att man kan stega tillbaka till programmen som gått på em och se dom på kvällen.

Ja så gick den dagen med!

Nu sängdax, ha det gott!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards