Mina ord och tankar

Alla inlägg den 15 maj 2016

Av Neta - 15 maj 2016 14:13

Spektaklet från igår slipper vi nu i så där 9 månader. Blev lite dramatik på slutet. Tyckte det var skönt med det nya röstningssystemet, blev ju mindre långdraget om än fortf segt. Lite osams med Norge som inte gav oss en enda poäng.
Jättebra att komma 5a och om jag ska vara ärlig så tycker jag att det är skönt att vi inte vann, vet att inte ett öre av mina skattepengar betalar det där men ändå.
Idag flyter bidragen ihop, skulle inte minnas ett ens med tvång mer än Frans. Skulle jag se bilder på deltagarna är det få jag kan placera i rätt land. Var väl inte jättevaken hela tiden heller. Minns iaf att jag tyckte Nederländernas var bra, lite dansbandscountry över den och jag fick lite Sannexkänsla. Men skulle jag känna igen låten på radion? Troligen inte. ;-D
Uppfattade iaf att vinnarlåten skrivits av sångerskan själv och att den handlar om henne och hennes mormor ( eller farmor)
Nu vet jag inte hur känd hon är där hon bor men det måste vara en fantastisk känsla ändå att vinna med något så "privat".

E o L skippade kosläppet igår det var 6 gr och blåsigt när dom skulle åkt. Ist ville E in till stan.
Vi började på Jysk, hon ville kolla på några nya möbler till sin altan, hon har ju 2 uteplatser nu. Jag kollade in madrasser. Har en 120-säng nu men med leder som bara blir sämre, framförallt i armarna så är det svårt att klara bäddningen själv om den inte står så jag kan gå runt den. Vill inte ha den så, så jag tänker byta till en 105 och vill gärna ha en polstrad sänggavel. 15 cm gör rätt mycket för räckvidden.
Personalen var mer intresserade av att stå och jiddra med varandra dock, sa bara att det står den fakta vi behöver ovanför varje säng. Jag tyckte den var rätt rörig dock och tänkte att det är isf bättre att läsa på på hemsidan hemma i lugn och ro. E fick inte mkt hjälp heller, den stol hon hade tänkt sig fanns det enligt deras webplats bara en kvar av påstod den personal hon frågade och hon " visste inte" var den stod.
Vi hittade den sen ute där det stod, 2 st. Gick över parkeringen till Biltema där hon sett ett helt möblemang. Provsatt en stol och tyckte den kändes bra men ville så klart se bordet. Då kom dom ut med kartongen och visade bilden på den. Dom kunde tyvärr inte visa på annat sätt.
Tror inte vi handlar där, eller på Jysk.
Vi var dock lite småhungriga så beslöt oss för att ta en korv i cafet innan vi gick till bilen. Dom har haft ett jättebra cafe' där, sen var det borta ett tag men finns nu i ny regi.
Jag tog en grillad med mos, och det vsr nog bland det vidrigaste jag fått. Moset var så torrt att det smulade, dom hade lika gärna kunnat lägga dit en överkokt potatis. Grillkorven hade inte tillstymmelse till grill eller stekyta, kändes som micrad. L hade dock sett att dom lagt den i en sån butiksgrill men det märktes då inte. Mådde lite illa när jag gick därifrån men va ju mer mätt än innan iaf.

Iskallt ute igår, då vi gått över parkeringen och kom in i butiken var det som nån trängt in isnålar i mina knän. Det går över rätt fort då jag kommer in men övergår till en molande diffus värk som är på gränsen till att göra mig vansinnig, för lite för att behandla men tillräckligt mkt för att irritera.

Sen åkte vi till CG och handlade lite mys till kvällen




Resulterade i detta, räkor, chilicheesballs, mozarellasticks, sparris, både vit o grön och guccamole. Hade lite vitlökssås kvar sen fredagen med. Olivbröd till och sen lite melon och

Den, här köpt på samma ställe. Så skönt att få vara lat ibland och slippa laga mat. E gjorde röran.
Bakelsen hade hallonmousse i botten, sen en skiva sockerkaka med sylt på, grädde och bär + världens tunnaste chokladplatta. Det senare gjorde ju inte mig så mkt, är inte överdrivet förtjust i choklad.
Kollade på en pingvinfilm på 3an, och sen mello då. C åkte till A så L hämtade henne när han skjutsade hem E. Idag sov vi länge, så skönt. Resten av dan blir nog inne, solen skiner och det är 12 gr men nästan storm. Inte ett dugg sugen på att gå ut. Ska göra ny matsedel i matbloggen och det tar ju några timmar.

Så till vi hörs igen! Kram och ha det så bra!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards