Mina ord och tankar

Alla inlägg den 16 maj 2016

Av Neta - 16 maj 2016 23:16

 

Ha det så bra i himlen lilla lurvan med Millan och Fiffi!


Hon andades svagt på em så Elle tog upp henne och satt sig med henne. Då la hon sig på sidan och efter en stund hade hon gett upp i mattes famn.

Nu sover hon med dom andra djuren under körsbärsträdet som blommar så fint just nu omgiven av tusenskönor.


Innan någon påpekar det så ja det är tillåtet, så länge du bor i fastigheten. Skulle det finnas rester kvar då man flyttar tar man hand om det då.


Dagen idag har gått i ett, tjejerna är skjutsade och hämtade p.g.a skitväder och medans E var på jobbet har L varit ner och kollat läget med Kiwi. Hon hade varit ur sitt hus på morgonen och varit ute i själva buren, E hade gjort hövatten som hon gav med spruta och hon tog emot det så vi trodde att kanske skulle hon pigga på sig.

Det här är ju nackdelen med djur, dom lever ju inte i evighet. Skruttan börjar ju också bli till åren så vi vet ju inte hur länge hon lever heller. Millan blev 11 år, men hon var renrasig och dom lever längre. Hon hade ju ett enkelt liv med. Köpte ju Skruttan som renrasig med men har ju kommit underfund med att det var fel, hon är en blandis mellan dvärgvädur och kanske hermelin. Mest troligt.


Så nu får Skruttan bo på pensionat själv då vi åker, känns så där, dom har ju alltid varit där tillsammans Kiwi och hon.


Det stormade rejält här i natt, tyckte jag hörde hur grejerna flög omkring i trädgården men lät nog värre än det var. Nån plaststol hade flyttat sig, men på golvet bara så det lät nog mer med. Resten sitter nog fast och på altanen kan vi ju dra igen. Andra gången på bara några dar som det blir full storm. I Maj?


I morgon är det läkarbesök för både L och mig, vi har tiderna efter varandra. Så praktiskt att det gick och göra så. E jobbar en stund på fm och sen ska vi till ÖB som har utförsäljning, Stenhagen stänger och de öppnar nytt bredvid nya CG på torsdag. Vi har vissa grejer som vi köper där och kan man få 70% på det så gör inte det ont alls.


Tidig uppgång så ska avveckla nu.

Ha det gott!






Av Neta - 16 maj 2016 00:16

Finns ingen månad som är så förknippad med elände som maj. I synnerhet 1994 då både min bror dog och vi fick diagnosen Hjärntumör på Elle.

Tror alla i min familj vet exakt vad dom gjorde då beskeden kom. Rune ringde till mig och berättade om Sten och jag fick även besked om E på telefonen av doktorn, dom ger normalt inte dom beskeden så men det här var ett särfall eftersom det var bråttom.

Den dag Sten begravdes var jag inte med, då var det full fokus på förberedelser inför operation på E. Ett självklart beslut då, men det har känts väldigt konstigt efteråt att jag inte var med då. Vi gick iaf till kyrkogården på kvällen och tittade på blommorna. Hamnade i ett ösregn på vägen därifrån, vattnet gick i vågor på St Olofsgatan. Jag var dyngsur då jag med C i vagnen åkte hem på bussen och jag tror inte L o E var så mkt torrare då dom kom tillbaka till avdelningen.

Fattar inte hur vi orkade, Johnny hade krockat vår bil samma dag beskedet om E kom så vi åkte buss upp varje dag, ja en av oss sov på sjh, den andra sov hemma och kom upp med lunch o middag varje dag. Till vi kom på att C inte fåt leka ute på länge, hon var iofs bara 1 år då men iaf så sov L 2 nätter och jag 1 efter det. Jag åkte upp senare 1 dag så hon fick vara hemma iaf varannan fm.

Så där höll vi på från mitten av maj till midsommar.


Det var också i maj som L fick sin hjärtinfarkt för ett par år sedan, dan innan semesterresan. Gick ju bra som tur var.


Vi har lite elände nu med, Es kiwi är sjuk. 4 år som marsvin då är man gammal men vi får väl hoppas på det bästa. Vi har jour i natt, beredda att rycka ut. Jag ville att dom skulle vara kvar här ifall det värsta händer men hon ville åka hem. Lite orolig för att hon inte får i sig tillräckligt med kortisol, det sjunker snabbt om det händer sorgliga saker. En frisk kropp reglerar ju det själv men inte hennes. Hormonet är ju livsuppehållande.


Dagen idag har varit lugn, präglad av detta. Men nu ska jag avveckla den.

Ha det!




Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards