Mina ord och tankar

Alla inlägg den 18 maj 2016

Av Neta - 18 maj 2016 00:01

Ja jag pratar om mitt läkarbesök. Blodtrycket var perfekt och kolesterolet låg bra. Viktiga saker när man inte kan röra sig så mycket.
Hon tog även njurprover eftersom jag haft njurbäckeninflammation en gång men det svaret har jag inte fått än.
Nya recept så klart. Min doktor har samma sjukdom som jag och hade dessutom också fått känning av allergi på äldre dar så vi undrade med varann om det fanns ett samband. Fick en nässpray med cortison i, få se om morgontäpptheten går över nu.

Elle åkte med in i morse och jobbade några timmar. När hon var klar åkte vi upp till Stenhagen där inträffade något obehagligt.
Strax före korsningen kommer ett rådjur springandes över 55an från Kvarnbohållet. Där upptäckte det att det var en bil och en cyklist på lilla vägen innanför så i panik springer det tillbaka. Klarar sig över vår del av vägen men i andra körfältet springer det som på en bil i sidan på fronten och rullar upp på motorhuven. Sen är det plötsligt på motorhuven på bilen som kör paralellt med den på insidan. Vet inte om det rullade från huv till huv eller om den var på vägen emellan. Vi åkte ju som därifrån. Inget rådjur var kvar på vägen iaf då vi en kort stund senare åkte tillbaka. Otäckt att se det så där.
ÖB hade nämligen stängt så vi får helt enkelt åka till det nya som öppnar i morgon. Tråkigt? Nääää ;-D
Till apoteket och in på hovleverantören för lite potatis. Hem sen och käkade lunch, jag tog en powernap på soffan och tog det sen lugnt, L var ute och grejade. E åkte direkt hem till sig.

Matlagningen idag var väldigt avancerad, koka potatis och ta fram lax som var klar ur frysen. Sallad fanns klar i kylen med. Fick ögonen på en mango som började bli lite skrumpen och vet ju att det är då dom är perfekta så snickrade hop en kall sås på bl.a gräddfil till maten med den, lite rödlök och gräslök i. Blev så god.

Fick sent återbud av ledsagaren för i morgon, hon hade fått ett annat jobb. Som om inte jag också är jobb för henne! Lite sur över det, hon ville vi skulle träffas idag ist med 2 timmars varsel. Men det var ju inte så lämpligt efter mitt läkarbesök. Så nu får jag kanske inte alla mina timmar den här månaden. Hon åker på semester i 2 veckor, den andra på 2 månader. Får väl sätta ner foten. Finns ju en anledning till att jag har henne.

Har kommit brittiska s.k asfaltarbetare hit, dom åker omkring och försöker få jobb. Tyvärr får dom det med. Dom brukar belamra campingen vid badet med en massa skit. Tar några dar att avhysa dom. Man kan ju hoppas dom tänker bo någon annanstans i år.
Hade varit upp på en gård och blivit riktigt hotfulla när dom blev avvisade av dom som bor där.

Snart kommer väl bärplockarna med. Dom brukar slå läger i skogen och man kan fundera om det är människor eller djur som bott där.

Vi har haft underhållning här ikväll. Stikoper heter en artist som varje år ger sig ut på en vandringsturne' för att samla in pengar till sjuka barn. Börjar och slutar i Leksand där han bor. Ikväll hade han en konsert utanför Hemköp. Kolla hans facebooksida får ni se, Stikoper.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards