Mina ord och tankar

Alla inlägg den 22 maj 2016

Av Neta - 22 maj 2016 08:40

Ja det är vad jag har tydligen. Fick ett brev från husläkaren i fredags att jag snarast ska boka tid hos diabetessjuksköterskan och så hade hon skrivit ut tabletter. Hade världen på långtidssocker på över 100 och det ska normalt vara typ 46 tror jag det stod.
Vet inte riktigt vad som menas med långtidssocker men det lär jag ju få reda på. Jag vet ju att jag inte kommer att ha så mkt problem med just maten, vi äter rätt bra nu med. Bakar ju det mesta bröd sockerfritt o med frön i med.
Det är det här med frukt och fruktsocker man måste lära sig mer om. Jag använder ju mkt frukt och bär i såser och sallader. Äter mkt frukt med, kanske för mkt.
Sluta med fikabröd o godis i vardagen blir väl inte heller problem om man måste men hur gör man när folk fyller år? Eller när man är bortbjuden på middag? Vad kan man dricka?
Tänker se till att jag klarar mig med bara piller iaf!

E vet ju en del och jag gick med i en facebookgrupp så det får väl lösa sig.

Har ätit tabletterna sen i fredags och igår började jag känna av lite biverkningar man tydligen kan ha i början. Så typiskt nu när vi ska iväg några dar. Åker ju tidigt i morgon bitti. Låg mest på soffan igår, kallsvettig och matt. Fick ställa in att åka till J.

Jag får helt enkelt tänka mig för nu när vi åker iväg, inga snabba lunchstopp på hamburgerkedjorna utan äta riktig mat. Se till att det inte går för lång tid mellan intagen och ta mina piller och hoppas att jag orkar.

Vi åker 3 st kl 3 i morgon bitti, C fick jobb så hon blir hemma. Körkortet hägrar. Räknar med att vara nere till frukost med ett snabbt stopp i Gränna. Ullared på månd och sen åker vi norrut över dagarna men bor kvar där. Bor på motellet inne på området. Ska bli kul att få göra Göteborg nån dag med, och se lite bohusklippor.
Lämnade Skruttan igår och jösses va tyst det varit, inget höprasslande eller ljud av tassar som skuttar omkring. Hade ju inte behövts heller nu när C blir kvar här.

Bara jag inte blir som igår och att jag orkar nu då. Tänker ta det lugnt idag och peka med hela handen till familjen.




Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards