Mina ord och tankar

Alla inlägg den 1 juni 2016

Av Neta - 1 juni 2016 22:24

Sitter ute, själv som alltid, men vill inte gå in. Viken härlig sommardag vi haft.
Har träffat diabetessköterskan idag, hade redan lägre värden, nu 95. Det är ju högt ändå men när min pencillinkur är över på lörd ska jag äta ett dunderpiller till.
Jag har ätit medecin för högt blodtryck i nästan 10 år, nu är det helt plötsligt lågt. Vi ska göra en check till den 20e och en hos distriktan emellan, men fortsätter det vara lågt slipper jag den medecinen. Ingen är gladare än jag isf då den också är vätskedrivande. Kanske får jag slippa gå upp på natten då.
Verkar som det här har satt igång mkt, helt plötsligt är jag berättigad till sjukvårdens hjälp igen. Både med att röra mig och kanske mer hjälp också.
6 månader sen idag som jag skickade in överklagan på indragning av ledsagare. Nu tänker jag skriva insändare och börja bråka, sen om man hittar en som kan jobba de timmar jag anser mig behöva är ju inte självklart.
Men hjälp måste jag ha, höll på tippa utanför Maxi idag, bara tur det kom en trevlig chaufför från Högbergs och hjälpte mig. Han hade händerna fulla men la ner det på marken och körde mig runt hindret. Flera andra bara gick förbi.
L var och lastade in jord i bilen då det hände.

Har fixat med blommorna och köpt lite mer än jag tänkt mig ;-) hade tänkt vänta till midsommar med en del men klarade inte det när jag såg allt fint. Lite bilder från altan o så, säger tack för idag med dom.


Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards