Mina ord och tankar

Alla inlägg den 4 juni 2016

Av Neta - 4 juni 2016 00:52

Först vill jag bara klarlägga att på de 2 1/2 timme i vekan jag nu har ledsagare disponibel så har vi 25-30 min resväg x 2 för att överhuvudtaget komma till stan.
L har friskvård 2 em och är på jobbet 1 fm, helt slut av det och behöver vila och ta det lugnteftrr. Kommer nu skjutsning och väntetid på mig till dom andra dagarna får han ingen lugn heldag hemma alls. Då är nog hjärtinf 2 inte långt borta så det funkar helt enkelt inte.
I övrigt läs förra inlägget.

J jobbade ju på mors dag så han kom ut igår. Hade lite ledigt på dan och jag fick mina säckar med U-jord som jag önskat mig.
Hanfick lite lunch o fika och vi satt och pratade om Gotland. Längtar dit till min favoritplats här på jorden. Men tror tyvärr inte att jag kommer dit nåt mer, vi har inte den plånboken längre.
Apropå plånbok så läste jag att dom ska betala ut skattpengarna från onsd nästa vecka. Känns som det blir tidigare och tidigare.

Har varit ett härligt väder i flera dar nu, idag kom E och höll mig sällskap. Om jag nu är så mkt sällskap, haft huvudvärk i flera dar och vaknar flera ggr på nätterna och tidigt på mornarna. 6.30 i morse när jag kan sova längre. Igår la jag mig igen och sov till 11. Får ha sånna sovikappdagar om jag ska orka med.

Vi gjorde sallad till lunch och gjorde fiskpaket med torskrygg och räkor på grillen ikväll. Morot, lök, fänkål, champinjoner och sockerärtor med örtfraiche och en citronskiva i med. Timjan, salt o peppar. Så jäkla gott och vräka det där fiskpaketet över potatisen även om tallriken ser ut som ett slagfält ;-) såååå gott! Vi var lata och hade ett paket med potatistärningar från fryst på grillen med annars är det godast med färskisar. 10 min på grillen.

Kollat igen lite tv senare ikväll sen. Och nu ligger jag här och ska försöka sova huvudvärken till trots. Är så där irriterande lite men för mycket för stt man ska kunna ignorera den. Inget piller tar jag heller för så lite. Bättre att försöka somna. Varit lugnt på byn trots eller tack vare bilträff men är tydligen ett rejält festande vid sjön. Tänkte somna innan dom börjar köra race. Runt 1-2 tiden kan det bli ett himla åkande.

Så till vi hörs igen, so long!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards