Mina ord och tankar

Alla inlägg den 10 juni 2016

Av Neta - 10 juni 2016 00:16

Sur på familjen som trots att dom vet att jag inte klarar saker sätter mig i en obekväm sits då och då. Extra grinigt idag. Verkar som dom tror vi har en Inga i det här huset.

Men iaf så är det nu sommarlov med allt vad det innebär. Stökigare i stan och även här men inte alls på samma vis.
I en stadsdel hade ett 30-tal ungar igår eldat lastpallar på gatan för att som en talesman till polisen sa, locka dit räddningstjänst och polis för att dom ska kunna kasta sten på dom. Börjar ju bli som i Tensta och Rinkeby. 1 bil och 2 moppar hade dom eldat med. En polisbil fick en ruta splittrad av en sten och en polis hade tur att han inte skadades av splittret.
Ingen gripen! INGEN!!!

Jag tycker ärligt, även om det drabbar oskyldigas egendom så ska dom inte åka på brandlarmen längre. Kostnade vi slipper kan vi ju ersätta egendom till oskyldiga med då. Bussarna har ställt in kvällsturerna dit flera ggr pga stenkastning.
Alt att man samlar nån sorts kravallpolis och ser till att man syr in alla som gör så där. Visar musklerna helt enkelt, det måste bli ett stopp nu! Jättefin stadsdel annars, grönt och fint men så stökigt både där och i en annan. Båda är invandrartäta men det är svenskfödda med också.
Hur godtrogen kan en förälder bli? Funderar man inte över sambandet att ens avkomma är ute samtidigt som det här händer? Eller orkar man inte bry sig?
Hade nån av mina gjort så här hade jag nog sökt hjälp tror jag. Våra problem härute nu med sprängda brevlådor och moped/bilkörning är ju rena lekstugan i jämförelse.
Ikväll grillar vuxna på byn korv vid badet så kanske blir lite lugnt iaf. Tradition med fest där nere vid avslutningen.

Smolk i denna fina tid, kolla på det här


Nu är det som finast, det är det här och mina älskade blommor jag längtar till på vintern. Så tacksam att jag bor här.

Idag har jag köpt kryddväxter med, jordgubbsmynta t.ex Aldrig haft en sån men blev kär direkt. Ska användas mycket! Ananassalvia har jag haft innan, fin den med. Sen de vanliga timjan, oregano och rosmarin. Dragon har jag sen innan. Klarar mig nog. Torkar och spar som en ekorre.
Köpt tomater, röda och gula och en gurka med. L skulle ut och städa vårt lilla växthus idag, upptäckte att en platta hade som han trodde "frusit upp" i vinter, men det visade sig att hela altanen sjunkit 2 cm, panik och fix o trix som tog hela dan. Sen kunde han lägga om plattorna i växthuset som sitter mot altanväggen. Vi skulle planterat isbegonior och några blå små söta som liknar kattfot lite i en rabatt, Auberita eller nåt liknande. Men det är väl en dag i morgon med. Blir fint med dom rosa och blå som kantväxt iaf. Till midsommar sen ska jag köpa några sommarflox till den andra rabatten vid huset.

Märkte dock idag hur lite jag kan göra, tog kryckorna och gick ut på framsidan för att dra upp lite tulpanblad. Helt plötsligt fast jag höll i en krycka eller husväggen började mina ben skaka för att sen bara vika sig. Fick lägga hela tyngden på kryckorna för att ta mig in och sätta mig på trappsteget upp till hallen en lång stund. Så himla otäckt! Blev nog lite chockad. Tordes inte gå ut igen.

Funkar fortf bra med allt annat, har inte haft nån sockerabstinens men ser också till att äta med 3 eller 4 timmars mellanrum. Hinner aldrig bli hungrig eller sugen. Gick bra på kalaset med, men blev nästan äcklad av den 2 cm tårtbit och kokosruta jag tog. Käkar grovt bröd eller fröknäcke med frukt fördelat på 3 mellis där 2 är bara frukt. Sen frukost, lunch o middag i princip som innan. Mer noga med protein bara. Petit chouxerna i frysen ligger bra där. Blir nån i midsommar kanske.
Känner att jag faktiskt gått ner, men det märker nog bara jag.

Så nu ska jag avveckla idag, eller igår om man ska vara petig.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards