Mina ord och tankar

Alla inlägg den 12 juni 2016

Av Neta - 12 juni 2016 23:43

Citerar Jonas Gardell med anledning av det som hänt i Orlando.
"Människor som hatar dödar människor som älskar. Minns denna sorgens dag: att hata hjälper oss inte . Bara att envist fortsätta älska."

Tänder ett ljus för alla omkomna där men också för den unga student i Visby som föll av sitt studentflak så olyckligt att han blev överkörd och avled.
Så sorgligt att det hände just när livet ska till att slå ut i full blom.

Vi har i familjen också fått ett tråkigt besked som vi inte vet så mkt om ännu. Väljer att inte ta ut något i förskott.

I fredags var det dags för årsbesiktning av behagen. Snabbt gjort, C var med. Hon skulle på fest på kvällen och ville köpa blommor och L ville till ett Lidl så vi styrde bilen mot Gottsunda sen.
Handlades både blommor, kläder och lite annat som ravioli t.ex Nån var väldigt sugen på det ;-)

I lördags var C och jag på Almas årliga sommarbuffe' på Skaris.

Vi hade lite fin utsikt från vårt bord. En trubadur underhöll och det blev också lite allsång.
Var lite orolig för hur vi skulle ta oss upp men det gick att köra upp på sidan, var visserligen en lång ramp upp på själva terassen men där fick vi hjälp både när vi kom och när vi åkte.
Var en ramp in i restaurangen och ytterligare en skitbrant upp till buffe'n, tror den var ditsatt för vårt sällskap bara. Jag gick med kryckorna när vi tog det kalla och kollade in vad som fanns i det varma då också. C bar maten och tur var det när jag skulle ner sen. Sen hämtade hon till mig i fortsättningen.
Maten funkade bra, ingen jättestor buffe', tror det var deras helgbrunch. 3 sorters sill, lika många sorters lax, skinka, rostbiff, räkor och lite annan chark. Både pasta och potatissallad. Grönsaker med.
3-4 olika kött, kyckling, bakade småpotatisar, bea sen pytt, bacon, köttbullar och äggröra mm på det varma. Sen ett stort dessertbord m fruktsallad, paj, lite bakverk och koppar med blåbärsyoghurt. Bröd och ostar så klart.
Kostar 225kr för den som serveras bara på helger men helt ok för det tycker jag.

Direkt efter det åkte vi ut till Johnny, Emilia fyllde 17 och stod och garnerade cupcakes då vi kom. Delade en utan glasyr med L då jag ju redan fuskat.
Matildas pappa med sambo var där och några kompisar. Trevlig kväll!

Idag har E varit här en stund, jag har haft ont idag men har planterat kryddväxter och så fick vi äntligen ner småväxterna. L har planterat det som ska vara i växthuset. E hjälpte till med lunchen och fixade lite. Kyligt av och till och lite blåst.

Ska avveckla här nu men hörs igen!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards