Mina ord och tankar

Alla inlägg den 14 juni 2016

Av Neta - 14 juni 2016 00:31

Kompetens verkar inte så viktigt iaf. Arbetade själv mina sista år på en förvaltning med personaltillsättning. Fick gå kurs eftersom jag skulle arbetsintervjua nya vikarier och det var väldigt viktigt att man visste exakt vad som gällde. Vi fick också lära oss mkt om bemötanden och så. Att mail och brev skulle stämplas och diarieföras, anteckningar vid telefonsamtal skrivas ut och läggas i akten osv så inga missförstånd skulle ske.

På opmsorgsförvaltningen är detta tydligen inte så viktigt. Min dotter har av sin chef behandlats så nonchalant att vi funderar på att anmäla bemötandet. Redan i april förklarade hon att hon ville sluta med en av sina arbetsuppgifter, något han nonchalerade totalt. Hon har frågat om uppsägningstid men inte fått svar. Hon har fått ta ansvar för vikarier och ny personal som hon defenitivt inte ska ha. Gjort hans jobb. Detta är ett extrajobb hon haft förutom sitt ordinarie. Att det går i första hand har han väldigt svårt att förstå.

Idag kom droppen som fick bägaren att rinna över och nu slutar hon med omedelbar verkan. Anställningsformen gör det möjligt, bara den är ett skämt. Det fick hon veta av facket idag. En skriftlig info om det lämnas in i morgon. I ett mess skäller han ut henne för att hon inte infunnit sig på en dag hon sen länge haft annat arbete. Nu fick hon nog, jag fick det för länge sen.

Idag har dagen ägnats åt saker jag inte kan berätta om riktigt än, sen har jag bara varit, suttit på altanen och läst den här.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards