Mina ord och tankar

Alla inlägg den 15 juni 2016

Av Neta - 15 juni 2016 02:25

I morse sov jag tungt när kl ringde. Jag brukar ju sova till 9 men idag fick jag gå upp halv. Jag är ju ingen morgonmänniska och jag har ju gått upp 5.45 i en massa år, så det här är belöningen att få " sova ut " Fil med blåbär på altanen sen upp på scootern och iväg.
Det var dags att fylla på B-vitamin, får injektioner var 3e månad. C åkte med upp och var in och handlade medans jag var in till distriktan. Hon åkte sen på dagskryss med Rosella med sin bästa kompis. Date spelade.

Jag donade lite på fm samtidigt som jag lyssnade på Wahlgren - Lundkvist pod. Kicken och Niclas alltså. Den är så himla bra!
Sen gav jag mig själv ledigt till det var dags att laga middag. Satt i skuggan och läste, käkade körsbär och drack kaffe.

Gjorde en kall lunchsoppa med gurka, avocado, citronsaft, dill och gräslök som jag mixade med kallt vatten, lite olja och en buljongtärning. Älskar att göra soppa så här i min "Magic Bullet" på sommaren. Tar högst en minut. Hittade några dumplings som tilltugg.

Läste ut boken som ska vara den sista om Saltön. Mi o Ma:s son kom och hämtade L. Mi går med "pjäxfot" efter en brännbollsmatch då han skadade hälsenan, så han har lånat den scootern som E äger själv. Då kan han iaf få komma ut lite. Jag skickade med lite tidningar och korsord så han har nåt att göra mellan matcherna.

Kvällen avslutades på altanen med ett korsord och efter det tittade jag på dagens Aidenfields. Älskar den där playtjänsten vi har så man kan se programmen när man vill.

Nu är det mittinatta och jag tänker sova till jag vaknar. Även om kl blir mer än 9 ;-)



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards