Mina ord och tankar

Alla inlägg den 19 juni 2016

Av Neta - 19 juni 2016 02:36

Så har det varit här idag. Korta uppehåll och däremellan regn med olika intensitet.
Elle o L åkte en snabbis till Skyttorpsdan där all verksamhet fått flytta inomhus pga regnet. E var nöjd iaf då hon hittat både tomat och gurkplantor även några petunior. L åkte själv in och köpte jord, gödsel och barkmull sen. 12 säckar totalt men nu är det klart på nya ställena ute iaf.

Fördelen med regnet är ju att man slipper vattna ute. Det är väl bra för jordgubbar och potatis med. Vi har dock inte hunnit lägga halm under gubbarna så det blir väl prio 1 nu. Ogräs är det nog lite här o var med, men även det är ju lättare få upp när det regnat.
C har semester den här veckan och över midsommar men jobbade med lite ledsageri idag. Själv har jag knappt gjort nånting mer än det löpande. Knappt det förresten. Jag blir lite slö när jag inte kan vara ute. Allting är ju smacksurt o går inte slå ner häcken nånstans.
I morgon skulle det bara bli skurar. Få se om vi åker till Älvkarleby men det vore lite mysigt. Så fint där.

E o jag kollade runt på lite midsommarfirande idag. Men det mesta är ju på gräs och det är ingen höjdare o köra rullstol på. Sigtuna har iaf mitt i stan och där trivs vi ju. Borde kunna hålla mig på asfalt. Får man sen en räkpuck och ett glas vin på Våfflan är dagen gjord ;-D
Verkar bli bra väder med. Här firas det ingenting på midsafton, bara på midsdagen.

Nu är kl mitt i natten och jag ska nog sova nu känner jag.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards