Mina ord och tankar

Alla inlägg den 27 juni 2016

Av Neta - 27 juni 2016 11:42

Soligt idag, varit riktigt varannandagsväder nu senaste dagarna, vaknade av slammer utanför i morse, dom renoverar eller vad jag ska kalla det vägarna runt byn. Lagar hål och så. Tänker parkera mig på altanen idag. Det är det som är sommar på nåt vis att kunna sitta här och lösa korsord, läsa eller blogga. Njuter av alla fina blommor och lite mat och kaffe emellanåt. Har lite rökta räkor kvar sen igår som det ska bli nån form av lunch av senare.

Ja vi åkte till Öregrund igår, va lite grått och regnet hängde i luften. Gjorde inget för det var ändå varmt och skönt så vi strosade omkring, gick till sjöboden och handlade lite rökt fisk och räkor. Strosade en stund till, kollade in lite i butikerna och fina båtar innan vi gick in på Briggen för lite mat.
Tog en fläskfile' m kantarellsås och gudars så gott det var. Har ju sett att sommarkantarellerna börjar ploppa upp så försökte få L att åka ut och kika idag men jag vet inte än om han åker.
När vi satt där och åt i går så började det falla ett lätt regn, men inget långvarigt och inga mängder och det upphörde snart. Vi var ändå rätt nöjda och gick till bilen sen, åkte runt lite i omgivningarna. Vi hade ju ett tag stuga därute så man ville ju se om det var sig likt. Under tiden vi åkte runt började det småregna lite igen.
Elle ville till Östhammar så vi for dit och på vägen dit öppnade sig himlen. Vi hade fika med oss och hade väl tänkt sätta oss nere vid vattnet och fika, nu fick det bli i bilen vid hamnen. Det roliga var att det kom 2 bilar till och även dom intog nåt såg vi.
Sen åkte vi hemåt via stan och Maxi, jag ville köpa lite mer av den rökta fläskfile'n och vi hade tur för det fanns kvar. Dom hade fortf potatis för 1 öre kilot med så blev en påse för 3 öre. Hade ju köpt av den innan så vi visste att den var bra.
Hem sen och kollade in de sista avsnitten av Selfridge, hade spelat in dom. Åt lite av räkor och annat plock, melon och färsk ananas. E sov kvar fast hon skulle jobba. Orkade inte åka hem.

Nu ska jag lyssna på några poddar jag följer och dricka lite kaffe.

Ha det bra!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards