Mina ord och tankar

Alla inlägg den 4 juli 2016

Av Neta - 4 juli 2016 23:08

DHR har tidigare drivit stället som rekreation och mötesplats. Nu har HSO, handikappföreningarnas samarbetsorgan tagit över huset. Man kan hyra det för fest och konferans.

Det lilla cafe't, Sjöstugan har arrenderats ut till ett trevligt par. Billigt fika, kaffe m påtår och våffla med sylt och grädde fär 40 kr.
Det ligger fint söder om Uppsala vid Vårdsätraviken som är en vik av Ekoln.

Utsikt från fikabordet, parkeringen är på en gräsmatta bakom lekstugan. Badet bakom Sjöstugan. Det finns kanoter och roddbåt att hyra.

Ner mot det dom kallar ångbåtsbryggan, ligger en grillplats därnere med.

Utsikt mot Skarholmen och Ekolns segelklubb, lite mer vyer från bryggan.

Upp mot huset. Elle sitter däruppe med en personal från huset.

Badet har mycket i övrigt att önska, knappt tillgängligt för icke rörelsehindrade. Grunt o ingen höjdarbotten. Svårt att komma ner med rullstol på slänt med gräs.

Sen åkte vi in mot stan, då vi var på väg hemifrån började det regna men vi åkte som ifrån det men nu kom vi in till stan igen och himlen öppnade sig verkligen. Fick vänta ut det värsta i bilen. Lite matshopping sen hem och åt lite räkor mm. Firade Es semester.

Ja det hände idag! ;-)

Av Neta - 4 juli 2016 00:39

Men inte jättevarmt. Kom några mastodontskurar till natten som var men vi klarade oss hyfsat här både igår em och i natt. Bara några km bort i Roteberg hade dom haft nån tromb som tagit både fruktträd och flaggstänger.
Jag vaknade i morse och kände mig rätt eländig, ont i halsen och febrig. Äter ju pencillin sen 5 dar så det är väl nåt virus. Känns bättre i upprätt läge. Tagit det så lugnt jag kan idag, mest varit arbetsledare. ;-)

Hade kul åt Skruttan idag. Vi städade, bytte tidning och fyllde på både hö o mat i huset i hennes hörna på altanen idag. Tokfian äter ur matskålen genom fönstret för att sen krypa in och lägga sig i nya höet. Då gick hon genom dörren iaf. Knäppa kanin! Men många kulor till hallonhäcken blev det iaf, hon håller oss med gödsel. Hon bor ju inne i sin bur på natten, det här är bara "sommarstället", vi köper billiga dörrmattor på Ikea för en femma om vi byter ut då och då. Som ni ser fick hon lite matta på taket med. Efter att ha blivit skrämd av skator vägrar hon vara i uteburen, men det här går bra.

Elle kom eftersom jag var hängig och åkte inte förrän ganska sent C har jobbat med sitt extrajobb, det enda hon har kvar nu av 3, sen sitt ordinarie på Frösunda med. Jag har mest suttit still, löst en massa korsord. Gäller att hålla igång skallen. E ska jobba undan det sista på handikappföreningen innan sommarledigheten i morgon.

Satt ute när L kollade fotbollen, E och jag provade den röda sangrian vi köpte på båten, den var inte alls lika bra som den vita. Kan funka i en bål kanske. Men snudd på lite sliskig annars.

Nu har jag legat ett tag, gjort nya inlägg både här och i matbloggen. Börjar slemma igen direkt. Va kanske inte så bra att sitta ute så länge ändå. Kände när jag gick in hur kall om fötterna jag var, dit når ju inte infran och den behövdes ikväll.
Synd att inte Island vann matchen.

Nu ska jag boa in mig ordentligt i täcket och försöka sova iaf.
Sov gott ni med!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards