Mina ord och tankar

Alla inlägg den 8 juli 2016

Av Neta - 8 juli 2016 00:09

Fy fan (ursäkta) vilka kärringar det finns i den här byn. Näsor stora som fan. Fria att lägga sig i allt tror dom.

Fick ett dokument från kommunen idag där vi bara upplystes om att bygglov beviljats för fastigheten mitt emot oss ner mot sjön. "För om och tillbyggnad samt ändrad användning från restaurang till 4 nya lägenheter och uppförande av bullerplank"

Jag blev lite förvånad över att dom redan fått det innan vi närmaste grannar fått yttra oss.

Det är inte så att jag har nåt emot 4 nya lägenheter i byn det behövs och bullerplanket kommer inte heller att störa mig.

Men jag vill veta vad det är för tillbyggnad som ska göras. För gör dom en sån lika hög som huset är nu ut mot det som var pizzerians parkering tar det bort hela vår sjöutsikt + för 4 grannar till. Då vill jag iaf ha en chans att yttra mitt missnöje innan dom ger bygglov till det. När dom byggde de tre villorna där fick vi yttra oss minsann.

Frågade en enkel fråga i bytråden om man nånstans kan se planritningen på nätet och då kommer häxorna fram. Trots att jag sa att jag inte har nåt emot bygget som det är nu så ska dom analysera o ha sig. Tyckte det var löjligt att bry sig.

Et hus har nyligen sålts på gatan och han fick x antal mer betalt än dom som inte har sjöutsikt så det är ju det de handlar om. Husen sjunker i värde utan sjön i blickfång.

Ringde byggnadskontoret men dom hade personaldag tror jag, fanns ingen o prata med mer än en tjej som nog var vikarie och inte visste nåt. Får väl försöka i morgon.


Men det retar mig, känner mig överkörd av kommunen.


Annars har det gått på som vanligt idag, E var hemma men kom iaf sen sent på em. man fixar lite här och donar lite där. Fönstren är lite renare men inte tack vare mig. L fick ett ryck i natt, vid 23 satt han en deg och gjorde matbröd. Vet inte när det var klart för då sov jag men det luktade gott i hela huset när jag var upp på toa på morgonsidan nån gång.

C är rödlätt, va hos ny frissa idag och var till doktorn med ryggen idag och det konstaterades att hon är överrörlig. Fick iaf värktabletter så hon ska väl klara Malung. Inte långt kvar nu.


I morrn ville E iaf att vi "skulle göra nåt" så få se om och vad det blir, har ingen koll på vädret alls. Men mer om det i morrn isf.



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards