Mina ord och tankar

Alla inlägg den 11 juli 2016

Av Neta - 11 juli 2016 23:00

Va jättefint på fm men jag segade mig inte upp förrän 11 idag. Sov dåligt i natt, blev väckt strax efter 1 av några ungdomar ute på vägen sen var det lögn i helsicke att somna om. Det var ljust, fågelkvitter och trafik innan jag somnade om så efter 5 iaf.
Frukost med smultron och några hallon i filen. Älskar den här tiden då man bara kan gå ut och hämta. Det är det här man tänker på då man sitter inne o kurar på vintern.

Såg på facebook att det regnade runt oss och kom till slut hit med. Men det var ett varmt sommarregn så var liksom skönt ute ändå. Innan vi kom till stan sen hade solen kommit igen och det regnade inte förrän vi kom hem igen, sen har det skurat lite av och till ikväll men man har kunnat sitta ute iaf.

Christine skulle handla lite till Malung så jag hängde med in. Ibland är det skönt bara att åka med utan att man direkt ska göra nåt, se lite annat.
Började med net on net där hon snabbt skulle ha nåt elektronikaktigt, L o jag satt kvar i bilen.
Sen for vi till biltema efter en fläkt dom ska ha i förtältet, till Rusta där hon skulle ha värmeljus och lite annat praktiskt. Sist åkte vi till GC där hon köpte lite smågrejer och lite rosa saker.
Hon jobbar ju i veckan så hon kollade upp förtältsmatta o sånt idag, det är ju bara hon som använder våra campinggrejer nu men kan ju ändå va bra o veta om sakerna behöver tvättas.
Hon har lånat samma husvagn hon hade sist och tjejen som skulle köra den upp har ett sjukt barn på sjukhus och kommer inte alls.
Så vi kör upp den på sönd, kollar väl in Smokie i Grönland och sätter upp tältet åt dom. Sen hem för att åka upp på fred och ta hem den på söndan efter. Vi får iaf se P-H på fred och Sannex, CL och Martinez på lörd. Hoppas på bra väder och att vi inte behöver riva i regn sen. Ja inte sätta upp i regn heller. Blir en dyr weekend men förutom ett par nätter i Motala i slutet av aug ska vi inte göra nåt mer.
Iaf inte med övernattning. Mi har ju gjort illa foten så dom gör inte heller så mkt nu, han ville vi skulle ta nån dag tillsammans o göra nåt. Sen blir det väl lite grillkvällar här o var.

R är hemma sen några dar, mamma har haft hantverkare där hela sommaren hittills för anpassning. Verkar gå bra förutom att dom inte fått nån hiss ut än. Men dom har ju med en altan. Idag fick vi kolla upp lite elektronik åt dom med som ska underlätta vardagen. Funkar bra med hemtjänst tycker hon men det är väldigt många olika som kommer så här på sommaren. Jobbigt för äldre det.

Ska in och lämna fasteprover för forskningen jag är med i i morgon, sen direkt hem igen så släpar inte annat än vatten tror jag, kan ju äta hemma sen. Tror det skulle skvätta lite då med.
Elle vill åka och äta lunch i Forsmark nån dag senare i veckan så vi frågar kanske om Mi o Ma vill hänga med. Så mysigt där. Vi var där med Mi i fjol tror jag det var. Sen vill hon till Vaxholm nån dag och jag protesterar inte ;-)

Gick in nu strax före 23, hör att det regnar lite än. Lägger mig och läser några tidningar jag inte hunnit med tror jag.
Ha det bra!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards