Mina ord och tankar

Alla inlägg den 22 juli 2016

Av Neta - 22 juli 2016 00:43

Först måste jag kommentera övergreppet på en ung tjej i Malung. I år är det 31a gången dansbandsveckan arrangeras och för första gången har något sådant inträffat. Det är fruktansvärt att en vuxen karl tar sig dom " friheterna" jag lider verkligen med tösen som enligt mammans inlägg som nu florerar på facebook var ny i dansvärlden och nu fick inte bara sin vecka förstörd utan men för livet. Hon lär ju inte gå på nån mer dans. Är det så vi dansare vill att ungdomarna ska uppfatta den världen?
Heder också till arrangörerna som reagerade blixtsnabbt, redan nästa kväll var fler vakter däruppe.
Det är inte kul att ha sin egen tös däruppe heller.

Sen måste jag kommentera Pokemon go, en vuxen kvinna åkte igår bil in på en lekplats här i byn för att det fanns en pokemon där. Hon körde in på en cykelväg där barnen cyklar mellan de 2 lekplatserna i det området. Det var bara tur att ingen kom i vägen.
Jättebra om det här genererar att folk rör på sig mer, men att ta bilen..... Nä!
Sen måste dom väl respektera tomter och bostäder. Läste om en kvinna i Danmark som kom ut från toa hemma hos sig och mötte en främmande karl i lägenheten. Han hade gått in för det fanns en pokemon där. Rena idiotin!

Igår fick E äntligen göra sin CT på buken. Vi gjorde den i Enköping, och vad jag gillar det sjh. Har ju själv gått där med min sargade kropp.
Vi följde med in i väntrummet men när hon blev inkallad satt vi oss på det lilla cafe't. Lite skillnad mot Ackis! Det satt en tant där som hade varit på nån form av provtagning, hon mådde jättedåligt men skulle tillbaka till en doktor senare samma dag. Hon pratade om att ta en taxi hem och vila emellan. Då förhörde sig cafe'ts ägare för om hon hade nån hemma eller kunde vända sig till en granne om hon skulle bli sämre, det hade hon inte.
Då hämtades sjukhusvärdinnan som för övrigt sitter precis innanför huvudentre'n och hälsar på alla som kommer och hjälper till om det behövs, hon gick 4 vändor fram och tillbaka för att lösa det för damen så hon skulle få vila under uppsikt. Till slut kunde hon erbjuda en lite skönare stol nere på akuten. Beklagade att det inte gick att ordna en säng.
Vi blev ganska imponerade över den hjälpsamheten och omtanken från båda dom damerna som ju inte var sjukhuspersonal egentligen.

Hur gick det för E då? Jo efter en halvtimma kom det ett mess, "försökt sätta nål 3 ggr nu sa jag ifrån, om 15 min kommer narkosen"
Ja det problemet är välkänt, så har det alltid varit och jag är så glad att hon kan säga ifrån nu. Det har inte alltid varit så. Det är inte många som klarar av att sätta nål på henne medans narkosen alltid lyckas.
Det blev alltså lite jobbigt för henne och hon har en blå arm idag. Hon ville dock inte att vi skulle komma.
Det tog totalt 1 timme och 45 min och hon var alldeles slut då hon var klar. Drömparken fick vi se från bilen och vi åkte sen upp till torget och åt på en thaikrog, tack Petter för tipset.

Hon var så värd lite lunch och fick lite nya krafter.

Måste visa en bild på porslinet dom hade på den restaurangen.

Enköping har inte mkt i övrigt att erbjuda runt centrum, men vi kollade lite i torgstånden iaf. Man går rätt fort en runda där.
Sen åkte vi till Sala och Dollarstore, det största Dollarstore jag varit på. Vi har mest varit i Gävle på den butiken men den är ungefär en 4e del av butiken i Sala. Vi var ju på jakt efter en rosa flamingo. Där fanns det ingen men sprang in en snabbis på Karlssons i Morgongåva och där hittade vi en.

Visserligen i plåt och med stukad vinge, som L lätt fixade men iaf en rosa flamingo som E genast döpte till Albertina.
Hon har ett uppdrag i Malung i helgen, sen ska hon bo i vår trädgård.

På hemvägen ringer min telefon, det är en läkare från husläkargruppen som meddelar att hon fått mina provsvar på urinodling och att jag har en uvi. Ja men 1 1/2 v sen jag var där. Vad har kunnat hända under den tiden? Trodde ju på svampinfektion och har inte känt så mkt. Livsfarligt när kroppen inte ger signalerna. Hamnade ju på infektion med dropp för några år sedan tack vare det. Trött är jag ju jämt.
Så nu är det 3e svängen antibiotika sen 17 maj, 3e sorten också. Inte kul lagom till Malung men bara köpa läget.

Trötta sen när vi kom hem så middag blev räkor, avocado och lite ost. Luften gick ur mig rätt tidigt så jag däckade före midnatt vilket var väldigt länge sen det hände.

Idag när vi kunde sova ut vaknade jag 7, pigg som en lärka. Läste lite och lyckades småslumra men sen var det bara ge upp.
Satt på altan med Elle hela dan och vi har planerat lite inför helgen. Hon är ju här med Skruttan när vi är borta. Hon åkte hem efter sin scooter och hon har hjälpt mig plocka fram lite grejer och så, så jag kunde packa. Ingen större packning för 3 dar men iaf.
Kl 6 ska vi upp och sen åker vi upp innan det blir så varmt. Med rast och lite apoteksärenden i Mora så räknar vi med att vara uppe till lunch.

Så ska väl försöka sova nu då! Natti!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards