Mina ord och tankar

Alla inlägg den 9 augusti 2016

Av Neta - 9 augusti 2016 01:18

Vilka vindbyar vi haft idag och fortfarande kommer det riktigt kraftiga byar fast det är mitt i natten. Tomaterna blåste ner 2 ggr så till slut satt vi in dom i växthuset igen. Flera gröna åkte av så dom fick jag ta in.
Tog ner alla blommor och ställde på golvet.
Drog för markiserna men trodde dom skulle blåsa sönder. Dom håller inte riktigt mot blåsten heller. Dom har ju varit uppe några somrar nu och krymt en del. Blev glipor på en del ställen, det är mkt kraft i vind. Får kanske sy nya till nästa år.
Träd har blåst ner, tak har blåst av och en pappa och hans pojke som var ute på Marmafjärden och paddlade var tvungna att ta sig i land på en liten kobbe. Visste inte var dom var så räddningstjänsten fick leta efter dom. Som tur var hade dom ett tält med sig dom kunde sitta i, lite vindskyddade iaf.

Den här grå saken var ganska obekymrad ändå.

L åkte upp till Mi o Ma och hämtade vinbär

Saften står och rinner i natt och i morgon ska jag göra gele' och eftersaft.

Inte nog med det han fick med sig 2 stora fina squash med.

Visst har jag en fin hink, hittade på Maxi. Inget funderande över vilken som är till saft längre.

L åkte in i skogen på hemvägen och fick med sig en hel hink blåbär så nu har vi till fil o sylt hela vintern.

Och lite mer svamp. Men det blåste så mkt sen så han vågade inte vara kvar sen han fått flera kottar på sig från träden.

Blev iaf lite blåbär o mjölk till mellis. Lite skaft kvar men grönsaker är ju nyttigt. ;-)

Sen kom hon äntligen hem då

Brun som en pepparkaka fullastad med presenter, gullungen. Mest ätbart till oss både från Brunneby och Cloetta.

Och med en lektunnel till Skruttan, den har 2 "fönster" och hon verkar tycka den är kul. Kattgrej egentligen.





Hon tog en selfie med oss. Jag la ut den och skrev "jag och mitt livs bästa misstag" för det är hon ju. Inte planerad för 5 öre och jag vägrade inse att jag var gravid. L sa det i flera veckor innan jag kollade upp. Då var jag nästan i 6e månaden. Men hon är lika älskad som sina syskon för det.

Har försökt få ihop logistiken med sonen också då Rasmus fyllt år, C vill ju med så klart och det går inte att åka buss dit. Men inte lätt med tid då både C och J jobbar obekvämt och det kommer fotbollscup och bilgrejer typ American car show emellan. Sen åker ju vi bort om 2 v.

Nu tror jag bestämt att vinden ökar ännu mer. Vågar inte riktigt somna då vi ju har en del träd på tomten. Försökt stänga igen på altan men vill iaf kolla då och då. Läskigt!

Vi höres!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards