Mina ord och tankar

Alla inlägg den 16 augusti 2016

Av Neta - 16 augusti 2016 22:42

Dom byggde gediget -62 det har vi märkt idag. Vi trodde att vi nog skulle behöva byta stommar men när vi slipat bort färg som varit i 70-11 lager så är träet hur friskt och fint som helst. Så vi spar lite pengar men får lite mer jobb ist. Det är många färglager som ska bort. Och luckorna är också trä, ingen konstig skiva av nåt slag.
Men det får ta den tid det tar.
Däremot hade jag velat spara bänkskivorna också som är i svart perstorp med ett mönster som heter virrvarr av en prins minsann. Dom däremot är ganska äckliga på undersidan så jag tror att vi offrar dom. Ska ju ha ekgolv så det blir väl sånna bänkar med.
Har ju den perstorpen på badrumsväggen så får nöja mig där. Sen måste vi köpa en ny skärbräda som inte är fane'r. Handtag och lite stänger till redskap blir i svart eftersom gardinstängerna är i svart smide.
Men det tar sin tid, än har vi bara provslipat och just nu är det lite snickring av smådetaljer han gör. Lite lagning och lite nya ide'er. Hela tiden kommer vi på saker som behövs. Har skippat tanken på tapet och glas över diskbänken, lutar åt kakel. Men först ska vi titta på nån väggskiva som finns på Ikea.

Sen golven, det är inte masonit under mattan överallt, t.ex under. bänkarna men det ska vi nog ha innan vi lägger det nya.
Fönsterfärg hade jag glömt i budgeten, men har halva priset på Flugger på nån kupong.

Får 2 rullar tapet över med pastellfärgat köksmotiv men dom kan man kanske sälja.








Rev den våtrumstapet som var övermålad med vitt så där 3-4 lager idag och det var inte lätt.

Men vi är igång iaf och som Stina sa, det märks att pappa tycker det är kul nu när vi väl är igång. Synd att han hade så lång startsträcka bara.
Nu börjar han prata om att dra om el och annat pyssel med. Bara räkna med långbänk alltså.

Av Neta - 16 augusti 2016 01:42

Var in till stan i dag. Va lite vi behövde handla bl.a målartvätt. Mötte mamma och syrran på CG och slogs av hur dåligt mamma går. Så ovanligt då hon alltid varit så snabb och rörlig men först en olycka och sen en krånglande fot har gjort det så mkt sämre.
Så glad över att syrran har bil o körkort så hon kan skjutsa henne. Ja tror Rs son gör det med. Läste förresten om en 65-årig tjej som tagit körkort idag. Vinner jag pengar lovar jag att ta det också ;-D Kan hon så kan väl jag!
C handlade arbetsbyxor som hon kan ha knäskydd i, hon ska ju lägga nya golvet ( om L låter henne göra det) knäskydden kostade däremot nästan mer än byxorna så hon köpte ett liggunderlag för 40kr ist, så kan hon göra egna ev dubbla till o med. Kan hända att knäskydden som var färdiga är nå special och mkt bättre men kändes då som vanligt liggunderlag.
Hon gullungen köpte en ny blomma till mig idag ist för en hon vattnade ihjäl. Fanns inte samma men nu fick jag en stor mörkrosa krysantemum.
Elle var med in men åkte hem efter, C körde vi direkt till jobbet. Sen tog vi det lugnt (jag) och halvlugnt (L), han har gjort lite småfix med lådlister som behövde bytas och nåt mer som lät mycket. Mycket sånt som jag inte tänker på. Jag har ett knä som börjat värka igen, trodde jag var av med sånt när jag fick rullstol, men icke. Kanske gjorde jag för mkt igår fast jag tyckte att jag höll mig lugn. Satt mig i soffan på em och gick därifrån bara för att laga mat. Lyssnat på 2 poddar jag följer, dels Wahlgren och Lundqvist som jag tycker är bra, Kicken och Niclas Wahlgren. Sen I säng med Gabriel och Tobias som är så där, idag blev det lite väl mkt dravel. Väldigt ojämnt hur just den är.

Vi kollade på Lotta på Liseberg medans vi åt, brukar inte titta på det men va bra artister iaf.

Blåser rätt bra igen. Kylan håller i sig, idag var det bara 14 gr på förmiddan. Känns som sommaren tog slut. På onsd börjar skolorna igen och hade inte jag varit pensionär nu så hade jag börjat jobba efter sommarlovet idag.
Hoppas det blåser lite mindre på lörd då vi och ev Mi ska på dagskryss med Rosella och lyssna på Mats Rådberg.

Elle, Leffe o jag drar ju till Motala några nätter på månd, hade hoppats på lite sensommar då. Inte höst!

E fyller ju 30 i vinter och började prata om att hon vill till Ullared innan. Vill handla partyprylar till festen kan jag tro. Först tänkte vi åka över min födelsedag men då är det fullbokat så nu åker vi dan efter och blir borta 2 nätter. Från höstlovet och fram till jul är det ju tydligen hysteriskt där så glad vi åker innan. Har ju tänkt sluta med julklappar från i år eftersom det försvinner några tusenlappar nu när jag blir pensionär på riktigt. Men där kanske man kan köpa nåt iaf till dom yngre.
Jag handlade inte jättemycket sist vi var där och gör det nog inte nu heller men en slags pyttesmå kex ska jag iaf bunkra som inte går att få tag på här. Serut som små fullkornsskivor av limpa, ca 2 cm och det finns både ljusa och mörka. Helt sockerfria och lite saltade med. Dansk produktion och så goda. Kan dippa dom ist för chips med.

Vi har ju alltid bott på motellet och en gång i en stuga. Stugan bor vi aldrig mer i men nu ska vi bo i en handikappanpassad lägenhet som är 30 kvm i samma område som radstugorna är. Trots att den är så stor så är det 4 bäddar. Jämför det med motellet som är hälften så stort. Blir lite ovant att behöva ta bilen fram men i värsta fall får väl L köra ner oss och tillbaka med bilen. E fixar aldrig att gå den sträckan. Där inne sen lånar hon ju alltid en scooter liknande dom vi har hemma.
Ska iaf bli kul att komma iväg den årstiden med, ha nåt att se fram mot.

Ska ju ha lite fest eller vad jag ska kalla det helgen innan där. Middag blir det väl snarare. Tänker göra en gryta o baka lite bröd. Fokus på umgänget och inte på "fylldagen"

Nu ska jag försöka focusera på sömn, hoppas jag sover bättre än föregående natt. Natti!



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards