Mina ord och tankar

Alla inlägg den 6 september 2016

Av Neta - 6 september 2016 00:23

I morse så for vi in till Ikea för att kolla lite kökslösningar. Den här ommålningen +'golvläggning växee kan jag säga!
Vi hade tänkt oss ett 200 högt skåp med trådbackar under mitthyllan, en halvhylla som jag haft hittills ovanför den + en hylla över den och en halvhylla överst. Det har varit jättebra.
Nu blir det en 228 med träbackar under mitthyllan och bara överskåp över kylen. I övrigt som vi tänkt + en uppåt.



Och den här lösningen ovanför kylen. Liiite snyggare än det vi haft va? ;-D

Efter det och lite snack med en personal så fikade vi lite lunch, knäckepizza o kaffe och lät bilen stå kvar medans vi gick till Rusta.



Behövde en ny matta till den här donnan, valde en hon syns på och sprang på lite servetter o ett fint ljus med.

Har snöat in på grått. Så fint!

Ja sen hade jag tid hos diabetessköterskan. Jag tycker ju att jag misskött mig i sommar, ätit "vanlig glass" ett par ggr och till o med fikabröd nån gång. Inte lätt när man äter lunch o middag ute heller. Den maten är inte alltid så kolhydratsvänlig. Var övertygad om att jag hade ökat både i vikt och långtidssocker.
Men jag hade bestämt mig för att ta smällen och skärpa mig!

Döm om min förvåning när långtidssockret gått ner från 64 till 42. Det snabba va bra med. Normala värden!
Dessutom gått ner 3 kg sen midsommarveckan!
Blodtrycket var så bra fortf att dom satt ut den tabletten och jag behöver inte komma tillbaka till diabetessköterskan om inte sockret höjs igen. Koll hos nya husläkaren om 6 mån.
Fick beröm för att jag skötte mina fötter så bra! Men gör ju inget annat än smörjer dom varje kväll eftersom jag är torrfotad.
Både sjukgymn och diabetessköterskan tyckte också att jag trots mitt handikapp var smidig i kroppen och rörlig i ryggen. Det har jag hört förut, många är ju impade av att jag utan vidare trots min övervikt kan nå mina fötter ståendes och plocka upp saker från golvet. Fäller mig framåt bara.
Tror jag kan tacka simningen, är ju gammal tävlingssimmare och dansen för det. Och att jag rör mig inne utan kryckor. Har ju anpassat så. Det gör ju också att mina lungor mår bra. Många rullstolsburna har hoptryckta lungor.

Så nu gäller det att hålla i det här och se till att tjata hål i kommunen så jag får de ökade timmarna så jag blir intressant att jobba med för en ledsagare. Att vi kan åka och simma, vattenspinna och gympa. Det jag vet att jag mår så bra av och det inte bara kroppsligt. Nu är ju alla eksem och svullna fötter borta, försvann med det höga sockret.
Men jag vet att jag vill, jag kan och jag ska!

Efter det så åkte vi till Nelins strax bredvid. Jag köpte några nya citrus innan helgen som nog är det godaste och saftigaste i den vägen jag ätit, dessutom väldigt glesa på kärnor.

Måste bara ha fler, så nu blev det en större påse. Dom är rätt små och hårdskalade men jag tvättar och skär i klyftor och äter så. Inte jättebilliga men inte svindyra heller.

Kom mig äntligen för med att köpa Fibrex med.

Ja sen till K-Rauta där vi kollade på allt han kommit på att han behöver. Det växer som sagt, nu ska korkmattan bort och skivor läggas under hela golvet. För att han på nåt sätt ska ta bort knarr vi tydligen har genom att täta hop golvbrädorna.
Ska det inte knarra lite hemtrevligt igamla hus? Tydligen inte!

Ett överskåp målat invändigt med, och hela hörnan grundad. Lite skillnad vart det då! ;-)

Kvällen har tillbringats i soffan, framför " Doktorn kan komma" bl.a På burken. Nu är det sovdags!


Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards