Mina ord och tankar

Alla inlägg den 8 september 2016

Av Neta - 8 september 2016 01:13

Nu har vi fått lite värme igen! Så skönt hela dan iaf i lä. För så klart måste det bli lite vindar med. Blåste upp rejält i natt och det höll i sig första halvan av dan iaf.
Vi kunde sitta ute och äta och sitta kvar ute till 21-tiden. Så mysigt att vara där och kunna tända alla ljus. Lagade till o med lite mat därute ikväll.

En ratatoille med vita bönor i till torskrygg, så gott.

Sillmacka med rödlök till lunch och en dito med matjes va inte heller så dumt.

Som den hantverkare han är måste han ju ha rast då och då, här mitt i tillskärning av gipsskivor till väggen där kaklet ska vara. C o han var in och köpte några skåpstommar och dom skivorna idag. Skulle haft golvskivor med men dom hade fått fel leverans så han måste åka in i morgon igen. Vi hade tur och fick låna grannens släp med.

Vi har en ombyggnad på G till lägenheter i gamla restaurangen mitt emot oss. Det har varit stiltje med några få dars undantag sen i midsomras men idag var dom igång igen.

Vet inte hur bra ni ser det men när jag kom in i sovrummet ikväll såg jag en randig fasad ist för en enfärgad. Jag vet att det ska bli en fortsättning på planket förbi huset och kanske är det så att de lägenheter som är åt det här hållet ska få uteplatser där lika dom i andra hushalvan. Då ska väl fönster bytas mot dörrar och några ska byggas igen med.
Ser lite lustigt ut iaf.

Annars har det väl inte hänt så mkt idag, E kommer så troget varje dag nu och hjälper till lite. C har varit på ett par intervjuer om receptionsjobb. Hon vill vidga vyerna lite. Hon hade stött på sin bror på ett av hotellen, lite otippat men han var tydligen på nån utbildning. Han och sonhustrun så klart har 14-årig bröllopsdag idag. Grattis på er!

Har nu läst alla tre böckerna i triologin jag skrev om häromdan. Fick den tredje boken igår och har med lite sömn emellan sträckläst den.

Nu är det iaf sovdags för länge sen! Gonatt på er!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards