Mina ord och tankar

Alla inlägg den 12 september 2016

Av Neta - 12 september 2016 23:40

Har länge varit irriterad på det företaget som liksom aldrig nöjer sig. Kommer mail och samtal var och varannan dag med tjat om att man ska köpa fler lotter.
Jag har en lott och är fullkomligt nöjd med det. Får tillbaka mina 160kr ett par ggr om året.
Har förklarat det för dom som ringer och bett dom ta bort mitt nr. Men dom fortsätter både att ringa o skicka mail.
Igår blev jag urförbannad.

Droppen blev det här! Kom i postlådan i söndags av en yngling i deras tröja. Idag såg jag ett gäng om 4-5 ungdomar i deras tröjor som går runt. Mest irriterad är jag över att jag ska behöva ringa för att slippa dom. Provade 3 ggr men inte kom jag fram. Dom får väl komma då så ger jag 17 i att öppna helt enkelt.
Lotten ska sägas upp! På det numret kom jag inte heller fram.
Det är ingen bluff har jämfört numret med det på hemsidan.

Elle har äntligen fått en tid för att kolla upp sina leverförändringar, i mitten av okt. 2 juli var vi i Enköping...... Orkar inte bråka, mer komplicerat att göra det för vuxna barn med. Å jag är ganska säker på att hon påpekar det här själv.



Hon blev intervjuad för ett tag sen och idag såg jag det i tryck. Just nu är hon inte på Fyrishov, bara i kyrkan på måndagar men bakar inte. Orkar inte! Jag är glad så länge hon åker dit iaf.
Orolig för det här så klart! Och för om hon ska få nån sjukpension. Annars står hon helt utan inkomst i januari. Jobba är ju inget hon orkar. Inte varje dag iaf och inga heldagar. Hon är så slut e 4 timmar på måndagar att hon sover bort resten av dan sen.

Såg Sofias änglar ikväll och det var som att färdas 23 år tillbaka i tiden, kände igen allt dom sa och känslor dom beskrev. Hopplösheten, ovissheten, ja allt!
Inte 17 kommer det dom gjorde åt dom att hjälpa heller. Men glädjen får dom ju en skvätt av iaf. Och högre värde på huset.

I morrn ska jag fylla på b-vitamin igen. Det är 3 månader mellan gångerna men tycker jag nyss var där.

Sommaren är tillbaka på dagtid iaf. Varit så härligt idag med och ska fortsätta några dar till. Njuter för fullt.

Nu ska jag bläddra lite i min tidning som kom idag. Solong!

Av Neta - 12 september 2016 01:28

Ni har kanske sett att jag gjorde ett bildinlägg igår också.

Fick låna den här också av samma person. Det är dom som spelade panflöjt o trumma.

Idag var Elle o Leffe och plockade majs en bit norr om oss. Vi har ju turen att ha gårdar med självplock och gårdsförsäljning nära oss. E köpte dessutom både gulbetor och rödbetor samt en stor squash. Vi köpte 12 och hon 10 majskolvar, L fick plocka för hon kunde inte gå där med rollatorn. 5kr st var väl inte mkt att bråka om men den pyttelilla ostkakan dom köpte för 50kr tycker jag är rena ockern. Det var dessutom " bara" en färskostkaka och ingen äkta.

Men nu har jag ont, det är lite jobb med att skala och framför allt dela majs.

Satt på altanen.

Till slut kom jag på att det var lättare att skåra och bryta av dom när jag skulle dela. Tröjan var dock inte så vit längre då jag var klar. ;-) Saftade av sig rätt bra.

Blev iaf nästan fullt i stora 12- litersgrytan bara av mina. 24 halvor. Förutom varsin vi grillade till köttet ikväll så är nu dom andra förvällda och paketerade i frysen.

Vi är fler som har ont här

1500 spik har Christine o Leffe slagit i här, en i varje hörn. C är nog den som gjort mest.
Varför? Ja det undrar jag med men det ska fästas i varenda golvplanka tydligen. Det ska ta bort knarret. Har slutat bry mig.

Som ni ser måste Skruttans toalåda och mattor vara kvar annars pinkar hon på golvet. Oroligt som 17 för henne nu och ingen som riktigt tar sig tid med henne. När E åkte hem stampade hon precis som, glöm inte säga hejdå.

I morgon ska jag inte göra ett smack! Kommer nog inte kunna röra högern heller. Känns i nacken med.

Trött som en Gnu har jag varit hela em med. Funderade nästan på att sova middag ett tag. Men nu ska jag äntligen få vila min trötta lekamen.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards