Mina ord och tankar

Alla inlägg den 15 september 2016

Av Neta - 15 september 2016 22:58

24 gr på altanen redan vid 9 i morse innan solen hunnit runt hörnet. Vi var lite sega men vid 10 åt vi frukost därute och sen fanns liksom ingen anledning att gå in.

Christine la sig med huvudvärk igår kväll och vaknade som "bakfull" av migrän idag. Hon klarade inte riktigt solen och värmen därute utan gick ner till sitt. Kvicknade inte till förrän nu ikväll.
Hade bara överdelen på bakdörren öppen därute för det blåste men det blev ändå lite kyligt redan vid 16-tiden. Kollade och det hade gått ner till 18 gr därute och 16 ute.

Elle kom och då hade hon soppa med sig, stått hemma och gjort dubbel sats trots att hon är långt ifrån pigg och kommer med. Kan man annat än älska den ungen? Så godhjärtad och hjälpsam.
Va ju torsdag och då brukar vi ju äta soppa. Men nu så här i renoveringstider har jag väl inte hållt på det direkt men det tyckte hon vi skulle göra. Grymt god och matig var den med och jag bad henne skriva in receptet i matbloggen. Den finns i hennes med.

Vi fick dock äta inne, kollade på yr.no den vädersidan som alltid stämmer och såg att det ska bli soligt både fred o lörd men bara 17 gr så nu kanske indiansommaren är över. E var tvungen att låna joggingbrallor och sätta på sig strumpor då hon åkte hem. I natt ska det gå ner till 8 gr.
Snart dags att stänga de fönster vi alltid har öppna sommartid. Dags för långärmat och strumpor snart då kanske! Hemska tanke ?

Ser inte fram mot mörker, rusk och halka. Men ser fram mot advent och jul. Det är efter det sen som det blir så segt.
Idag är det 1 år sen Erna jobbade sitt första pass som min ledsagare såg jag på fejjan, man får ju upp sånna minnen där. Som jag saknar henne som det. Har ju liksom inte blivit så bra med någon annan. Ingen vill ju heller jobba bara 10 timmar. Har nu förutom det vi gjort med familjen suttit här hela sommaren. Har ju inga kompisar kvar som hör av sig. Jag hör inte av mig heller, känns som man får tjata hit dom.
Mi o Ma har varit här en gång, och Mi har hängt med på lite grejer. Tur det iaf.

Köket skrider väl framåt, han kör på ensam när inte C kan eller vill hjälpa till. Ute förfaller det mesta nu, blir inte vattnat som det ska dom dar jag inte klarar det och dom har blivit en del nu när jag kört på lite mer än vanligt. Skruttan har blivit orolig, dels av ljuden tror jag men också av att köket inte är som det brukar. Har varit svårt att få in henne i buren på kvällarna så oftast är hon ute på nätterna, ja inte utomhus men ligger på hallmattan bredvid buren och hoppar bara in när hon äter, dricker eller behöver gå på lådan. Drar ut hö från höhäcken så ibland ser det ut som vi halmat golvet. Men hon håller sig där och det gör ju inget. Kommer och vill bli klappad om man går upp på toa.







Ett öra bakåt och ett upp, annars kan man ju missa nåt. ;-)

Just nu gick det iaf bra att stänga in henne, varierar. Idag har det inte varit mkt ljud heller.
Ska stänga ner mig själv i sängen med nu tror jag.

Av Neta - 15 september 2016 00:07

Idag hade Elle tid på ögon på Ackis så vi for in till stan. Christine skulle ha lunchat med en kompis som fick förhinder så hon hängde på.
Varit 2 stora vattenläckor i stan i natt, halva stadsparken låg under vatten och många bostadsområden har inte haft vatten. Då är man glad att man bor i ett samhälle med eget vatten.

Sov länge, tror jag tog igen lite från några föregående nätter. Vaknade 10.15 Duschade och åt lite frukost, slappade med C innan vi åkte in vid 13-tiden.
Släppte av E vid 70 och åkte upp till Maxi som hade rotfrukter för 1kr/kg. Köpte på mig ett par kilo av lök och rödbetor, ett kålhuvud och en kålrot.
Hittade lite billigt av annat med. Hämtade E när hon var klar så till GC för vi skulle ha nåt på Clas Olsson.
Åt sen lunch där och E skulle in på Kvantum. Dom visade sig ha 10kr-dagar så det blev lite där med, bl.a Schampo, balsam o duschcreme.
L skulle in på MM efter spackel och E skulle ha micromat från Willys a' 15kr, hon har ju matlåda ibland. Hon fick köpa några åt oss med för man fick köpa 10.

Varit en kanondag här, och en varm kväll med. En fantastisk måne steg upp ur sjön. Suttit med tjejerna och pratat ikväll TV var på men inget jätteintressant. Vi var lite trötta allihop, E åkte väl hem vid 22. Nu är kl midnatt och jag är klar med lite småfix. Sängen nästa!
Godnatt!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards