Mina ord och tankar

Alla inlägg den 17 september 2016

Av Neta - 17 september 2016 01:25

Det datumet är fortf lite speciellt. Min lillebrors födelsedag. Hade velat varit till graven idag men det funkade inte.

Han dog bara nån dag innan vi fick veta att Elle hade en hjärntumör. När han begravdes förbereddes hon och vi på hennes förestående operation så fanns inte en chans att jag kunde vara med.
Kan lätt säga att dom veckorna varit dom värsta i mitt liv.
Sten hade också cancer, i bukspottskörteln och det var ett snabbt förlopp. Fast det visste inte vi förrän efter obduktionen. Om han visste får vi aldrig veta men troligen inte! Hade haft nån blödning i buken och legat inne riktigt dålig nån månad innan. Om det var ett samband där vet vi inte.
Han somnade in hemma, ensam, och hittades av sin kompis.

Jag kunde iaf vara med på urnsättningen sen men det har känts konstigt att inte varit med på begravningen. Just då lag jag det åt sidan också, mina krafter behövdes till min dotter.

Man kan ju inte låta bli att undra om inte om varit. Hade han jobbat som jurist idag? Han hade bara en uppsats kvar till examen.
Hade han träffat någon? Haft egna barn?
Han hade ett långt förhållande med en finska som redan hade barn. Det tog slut nåt eller några år innan han dog. Han gjorde en omstart i livet, tog tag i studier och levde nog ett rätt bra liv.
Varför fick han inte njuta av den frukten då?

Idag har det varit betydligt kyligare än i början av veckan. Gick inte att vara på altanen på fm, ute i solen var det lite bättre. Fick t,o.m. stänga till altandörren så vi bara hade en glipa öppen. Skruttan måste få gå in och ut.

Hade fel igår om att det gick att stänga in henne. Tyckte det lät så. Hon är ute ikväll med så det är bara ge upp det där att hon ska sova i stängd bur nu. Å så länge hon inte börjar härja runt så är det väl ok. Tror iofs hon är för gammal för det nu.

Elle har varit hemma hos sig idag, C skulle jobba em men va på stan med en kompis, började må illa. Trodde hon var hungrig så tog nån sallad på Jalla. Ringde från toan där och var helt förtvivlad för hon mådde så illa. Tordes inte åka bussen hem så L fick åka in och hämta henne.
Mådde bättre ikväll sen, men hade ju nåt liknande för ett tag sen och migrän för nån dag sen. Dags att kolla upp det där.

Hade velat åkt båt i morgon, MA är på Rosella. Men av det blir nog inte. Målning står på schemat för L, ikväll har han målat väggen nedanför där vi ska kakla.

Lugn fredag på byn men va invasion av amerikanare tidigare idag. Inte direkt finbilar men undrar om det är nåt på arenan uppe i Tierp i helgen.

Nu är det sovdags här.


Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards