Mina ord och tankar

Alla inlägg den 22 september 2016

Av Neta - 22 september 2016 23:02

Känns som hösten kom idag med. Var upp vid 4 i morse och då var det väldigt dimmigt. Moln med nån enstaka solglimt menbara runt 14-15 gr. på dan. Ser fler och fler gula löv på körsbärsträdet och det börjar bli lite höstlöv på vissa lönnar medans vissa fortf är gröna.

Hittade dom här på Tradera, säljarens bild. Han sålde dom i 20-p för 210kr, jag behöver ju 29 så jag köpte 2 förp. Kostade med frakt 479kr, lite skillnad mot Ikeas där motsv av de billigaste svarta skulle kosta 998kr. Tänker att jag kan fortsätta med samma handtag i hallen sen, har städskåp ett dubbelskåp med do överskåp, en garderob med överskåp och en byrå där med 3 hela och 6 halvlådor. Går ju åt 18 till då. Hade kanske inte gjort så annars men tror samtidigt att det kan bli bra. Blir det inte så får jag väl sälja dom själv då. Är lite allergisk mot alla knoppar överallt, vet inte hur många fickor jag slitit sönder på byxor på dom. Man fastnar i dom ibland.

Tuffar på annars. C har målat de skåp som var omålade idag

Blir ju lite skillnad. Dom ska målas en gång till. Stommarnas utsida och kanter och den förbenade mittstolpen på framsidan ska bli samma färg som väggen. Vi törs inte ta bort mittstolpen den fyller ju en funktion. Skåpen är 110 cm höga och platsbyggda utan baksida.

Svårt att inte bli nerkladdad.

Golvet är lagt där skafferi, kyl, spis mm ska stå. Då får vi undan det så länge och han kan börja med taket som nog behöver strykas minst 2 ggr innan vi lägger resten och gör väggarna. När vi sen ska kakla får vi ju flytta ut spis mm på golvet igen. Kom på att vi glömt o köpa skyddspapp bara så det får bli en snabb runda in efter det.
Skafferiet är hopskruvat men vi har ingen inredning till det än. Vet inte 100 hur jag ska ha.

Känns iaf bra att allt snickeri och el är klart nu. Tror det går framåt lite fortare. Det har ju varit lite pyssel då det inte varit räta vinklar nånstans, väggar och golvet lutat lite hur som helst.

Fått min första lilla del av pension idag. Fyller ju nästa månad och har begärt från okt. Tydligen betalas en fond ut i förskott varje månad så okt kom idag. Ska utbetalas 25e egentligen men det är ju på helgen så får dom tillgängliga i morgon. Lika Afa som väl är min sista nu, va bombsäker att det sku komma på månd.

Slutar med en bild på en av mina vackra döttrar som fick hålla överskåpet till kylen nu ikväll. Men nu sitter det där, är ju ett av de nya vi köpt.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards