Mina ord och tankar

Alla inlägg den 27 september 2016

Av Neta - 27 september 2016 13:32

Less på kaoset i huset, på all skit ute i världen, på allt egentligen och är nog mer känslig än jag brukar vara. Så ledsen för Cs skull, hon som trivts så bra på sitt jobb har fått allt förstört av en enda person. För Es skull som måste vara så trött och ha ont, på sjukvården för det är så segt.

Igår gick det till överdrift också på fejjan. En person lägger ut en sån status man kan kopiera, nåt jag aldrig gör. En kompis till henne svarar att jag kopierar inte sånt, ta bort mig då. Hon svarar nej jag kopierade bara från en annan, klart jag ska ha kvar dig.
Kanske inte ordagrant så men det var så det stod.
Jag skriver då att jag håller med kompisen och också är lite trött på sånna statusar och alla " Dela om du har en xxxx du älskar" osv
Svaret till mig blev helt annorlunda "Ändå gillade du mitt inlägg ? Orkar inte med din mobbing längre du ska alltid veta bäst, mästra/styra fy fan !"
Blev helt j-a paff! Hade ju bara påpekat samma samt kommenterat allmänt om det.
Skriver på messenger och förklarar att hon missuppfattat och får ändå det här svaret.
"Suck som vanligt jag har jag uppfattat fel verkar som du tror du är felfri, men jag blir alltid ledsen gråter och får ångest, orkar inte ha det så"
Men ursäkta då att jag inte sätter min hänsyn till hennei första hand, orkar inte behandla henne som den dyra kristallvas hon tycker att hon är, orkar inte vända och vrida på varje ord och tänka " kan hon missuppfatta det här?"
Mina känslor tas det ingen hänsyn till, jag ska tydligen bara ta emot all skit hon skriver till mig. Märks att hon inte känner mig så bra men så har hon inte brytt sig i mig så mkt heller.

Jag har värre saker att oroa mig för men det kan hennes oempatiska hjärna inta ta in. Tänker på om någon av hennes tjejer vore i Es sits nu, ojojoj vilket ståhej det sku varit.
Det konstiga är att vi båda har funktionshindrade barn och hon borde verkligen fatta den oro som det för med sig. I synnerhet nu.
Hur fan kan man bli så djävla egoistisk? Allt ska kretsa runt henne och hur hon uppfattar eller inte uppfattar saker och sen ska hon få bete sig hur hon vill!

Vi borde med våra erfarenheter kunna ha, borde ha en helt annan relation eftersom hon tycker jag, borde känns mig ganska väl vid det här laget. Men det visar sig ju att hon inte känner mig alls. Lite skrämmande faktiskt!

Ja ursäkta gnället men orkar inte alltid vara den starka. Inte bara ta emot, behöver också stöd ibland hur konstigt det än kan verka för somliga. Min kväll igår och dan idag har hon iaf förstört.
Å nej hon läser inte här!

Tack för att jag fick gnälla av mig!

Så borde det vara va? ;-D

Av Neta - 27 september 2016 00:00

Försvarar min avkomma till sista blodsdroppen.
Det minsta vi behöver i den här familjen just nu är tjafs. C har råkat ut för nåt jag aldrig i min livligaste fantasi trodde skulle hända henne. En sjuk människa!
Rör inte min unge för då......
Vi har en familjemedlem här som är väldigt sjuk, trots att folk vet det så finns det dom som tjafsar, vi behöver inte det! Så lägg bara av!
Fick en känga jag med nu av en helt annan person, förstår inte ens vad hon menar. Skriver dessutom offentligt på facebook, vad är det för fel på folk?
Tycker dom att vi ska må så dåligt som möjligt eller? Är inte säkra på att vi gör det tillräckligt mkt då vi har en familjemedlem som kanske inte klarar sig så dom måste vara extra jävliga? Helt utan anledning!
Som sagt vi behöver inte det!

Idag var vi in och bytte det dom köpte fel i lördags + en låda dom glömt. Lådfront som var rätt. Grejen vi ska ha under kylen m.m
Innan det intervjuade jag 2 tjejer som sökt jobbet som min ledsagare. Vet att en går bort direkt och kan inte bestämma mig om den andra heller. Så himla svårt! Har två till som sökt men tycker dom är för unga, vill ha nåt gemensamt med dom iaf.



Hittade en fyrkantig klocka på Jysk som jag skickade in L att köpa idag. 50kr gjorde inte ont nånstans. Kanske byter jag urverk, har ett bra jag trodde jag sku göra en klocka till husvagnen av som passar.

Åt lunch på Ikea, viktigt med fasta mattider nu. L hittade ett hyllplansom redan var vit på fyndavd han kan använda då han sätter upp fläkten. En lackad! Jag hittade en korg för halva priset jag ska lägga alla lock och småburkar i plast i. Dom har en förmåga att bara kasta in dom huller om buller i det skåpet och jag fixar inte sånt. Nu kommer dom vara i en korg iaf. En ny lampa som är som 3 spottar med ist för lysröret vi haft.
Kollade på bänkbelysning som är nästan som en tejp med LED på. Man bara klistrar upp den under skåpen. Skulle va skönt att slippa lysrör där med och vill inte ha sladdar i skåpen.
Nu har jag också fått, och den sitter uppe redan, en dubbelströmbrytare så jag kan tända både arbetsbelysningen i taket och lampan över bordet vid köksdörren. Slippa gå genom hela köket för att släcka över bordet.

E hade varit på öppet hus idag, hade vilat på em och kom och åt palt med oss. Färdigköpta som var helt ok. Bra mat när den ska lagas i micron. Hon är sliten, har ont och är så trött. Men nu ska hon ju snart få komma in på sjukan iaf. Få se om dom kan operera när det är så många förändringar eller om det blir strålning och cellgifter. Orolig är mitt efternamn nu.
I morgon em ska hon in och fixa lite till sitt andra jobb, nåt jag tycker är ordförandens jobb. Hon är för snäll helt enkelt. Sen är det styrelsemöte på det men hon ska bara åka in och säga hej. Orkar inte det också. Åker kanske med in, vi får se.

Nu ska jag lyssna på en av poddarna jag prenumurerar på. Ni får ha det så bra därute i cyberrymden.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards