Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2016

Förvånad

Av Neta - 31 oktober 2016 01:37

Sannex fd kapellmästare som jag aldrig trodde skulle spela dansband igen ska göra det, i Vikingarna!
Trodde det var ett skämt först! Det är ju för farao mer moget än MA som han spelade i före det. Fattar nada men det är väl inte meningen heller ;-D

Jaha vad har jag gjort idag? Inte mycket, jo en halv potatisgratäng innan jag blev precis skogstokig på L och slängde resten över hela köket och gick därifrån. Just nu är han trippelnollad! Tur E var här o lunde ta över.

Vinter ska det visst bli med, är det inte lite tidigt med snö i månadsskiftet okt-nov? Mina pelargoner, lobelior och fuchsior är fortf ute och iaf en del blommar rätt fint.
Har iofs vinterfönstren i på altan nu så dom kan nog vara där ute ett tag. Men en del krukor ska tömmas och det som är känsligt ska ner i garaget. Knölar ska upp och lökar ner.

Ska hämta rosor på plantagen i morgon och ska väl köpa nåt att göra en höstkruka av. Rosor får man varje år därifrån om man är med i kundklubben.
Tveksamt om det blir nån pumpa, flera som haft vid entreer och grindstolpar har fått dom stulna. Har en i lera jag kan ställa på altan, där ser ju bara vi.
Finns en mopedist i byn som har väldigt ont i benet, han åkte i full karriär och skulle sparka ner vår podtlåda, bara det att den sitter fast både på en betongplatta som är nergrävd och i staketet. Blev en buckla på den "bara" men enligt grannen en bit ner kunde killen varken köra moppen eller stödja på benet stackarn! Eller varför då förresten det är väl inget synd om han. Men snacka om att karma slår till direkt ibland. Det här gänget har sparkat ner och sönder många lådor i helgen och om det är dom som kastar ägg också lär vi kanske snart få tvätta fasaden. Det är ju lov nu och skitungarna kan vara ute hela nätter om dom vill.

I morgon ska vi poppa gröna popcorn till alla Bus eller godisungar. Har haft popcorn i ett par år nu och det är uppskattat. Har dock aldrig färgat så det ska bli kul. Gör och stoppar i påsar. Man häller bara lite karamellfärg i smöret och poppar sen som vanligt.

Flyttade in i min gröna fuskmockaväska idag. Kul med ny till vintern. Ska ju till stan i morgon en sväng. Blev några ören kvar efter Ullared iaf. Blir nog till att ta fram vinterskorna med.

Kom ni ihåg att ställa tillbaka klockorna i natt? Jag har ett gäng armbandsur som inte är ändrade men tror de andra i huset är fixade.

Nu är det sovtime! Nattinatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Fredag 29 mars 04:18

Mr X är här. Han somnade med lampan på och släckte den inte förns 3. Som att försöka sova med en strålkastare rakt in i rummet. Men jag var för trött för att orka väcka honom eller gå ut i vard.rummet och släcka själv. Nu kan jag inte sova. Han k...

Av Neta - Onsdag 27 mars 01:06

Med den här jäkla tröttheten märker jag hur min mobilitet försämras också. I synnerhet direkt på morgonen då jag går jäkligt illa. Ont satan då också. Går dåligt jämt och måste alltid hålla i mig nu. Att bära nåt samtidigt försämrar också balansen om...

Av Neta - Måndag 25 mars 22:39


Kom inte receptet med, blir så trött

Av Neta - Måndag 25 mars 22:37


Jag hade spart Chokladvåfflorna Så,dags nu men iaf. Haha! ...

Av Neta - Måndag 25 mars 19:32

Känns som något är fel. Inatt sov jag dåligt men gick inte upp i morse utan sov till 11. Har som ett tryck över huvud och ögon men det är tydligen vanligt vid extrem trötthet. Ringde vc men dom har ingen tid förns i slutet av maj. Fick prata med en ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards