Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 23 november 2016

Thanksgiving

Av Neta - 23 november 2016 23:09

Det är stort i staterna, nästan större än julen. En väldigt vettig högtid tycker jag. Vi har mycket att vara tacksamma för. Är ju i morgon torsd.
Stina uttryckte önskemål om en Thanksgivingmiddag i morgon, bara vi. Och varför inte? Hade inte riktigt råd att köpa en hel kalkon idag. Den billigaste vi såg skulle gå på ca 300. Men krut på matlagningen kan man ju lägga ändå. Hade lovat att hon skulle få köpa några sötpotatisar idag, men det glömde både hon och jag. Finns säkert här uppe med. Jag äter det inte men hon får gärna göra det.
Elle lär ju komma med. Tror vår Thanksgiving i år får bli oxbringa, har en färdig i frysen. Lite ugnsrostade rotfrukter, brysselkål och kanske slår till på en coleslaw. Ni får höra mer i morgon.

C hade tid hos doktorn 9 i morse för allergiutredning. Vi hade tänkt åka in då allihop för att sen åka och handla. 40 min innan vi ska åka känner L att nej det går inte. Mådde inte riktigt 100, så C fick ta bussen in och jag kröp ner i sängen igen. Då började C messa, från bussen först, sen skickade hon fina bilder från promenaden mellan bussen och doktorn.

När hon slutade kom nästa från svärdottern som håller på gör en granrisflicka åt oss. En med luva och flätor. Ska hämta på fred.

Ja sen var C klar hos doktorn och då började hon skriva och berätta. Hon var ju snart hemma då med så var bara gå upp och äta frukost med henne. Hon hade bara tryckt i sig en snabb macka innan.

Småfixade lite och sen vid halv 5 tyckte L att vi kunde åka in till Maxi. Fanns nog en mening med att han inte orkade i morse för med posten sen kom kuponger med gratis ädelost, en stor och en påse saffran. Ja tack! Fick köpa röda servetter och vita antikljus för halva priset med. Sen hade dom färdigkokt svensk julskinka för 27.90 kg. Så nu har jag två stora. Köpte även 2 ringar rå julkorv. Brukar inte ha det på julafton men det är ju fler dagar. Så gott med hemstampat mos och rödkål. Must för 5kr, har dom härute med så vi samlar på oss. Jag dricker det blandat med mörk öl, blir för sött annars. Och bara på första advent och julen.

Vidare till Blomsterlandet och Ö o B

Hade sett den här raringen i Blomsterlandets blad. Tyckte den var lite lagom. Letade förra året efter en sån värmeljushållare till grupper, nu har jag en iaf. Blir fin bredvid nya guldstjärnan på svarta bänken. 129kr

Kunde inte motstå den här på Ö o B sen heller, vet inte riktigt var den ska få stå, tänds förmodligen inte. ;-) 12kr.

Köpte några vita doftfria hyacinter på Maxi 2/30kr och lite grön och vit mossa på Blomsterlandet. Mossa 2/ 25kr va mkt billigare än jag sett annars, och att man kunde ta en av var. Har kvar lite med. Ska fixa med blommorna i morgon. Har ju amaryllisar som ska julpimpas lite också. Älskar att hålla på med detta.

Ska fixa på altanbordet i morgon med. Köpte röda marchaller men röda värmeljus finns bara i små glaskoppar eller som doftljus i år. Jättekonstigt men har för mig jag har några kvar i adventslådan. Första advent och julafton vill jag ha röda i min stora glasstjärna, däremellan duger vita.

Från förra året.

Nu ska jag göra lite annat en stund innan jag ropar på JB. Ha det!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Fredag 29 mars 04:18

Mr X är här. Han somnade med lampan på och släckte den inte förns 3. Som att försöka sova med en strålkastare rakt in i rummet. Men jag var för trött för att orka väcka honom eller gå ut i vard.rummet och släcka själv. Nu kan jag inte sova. Han k...

Av Neta - Onsdag 27 mars 01:06

Med den här jäkla tröttheten märker jag hur min mobilitet försämras också. I synnerhet direkt på morgonen då jag går jäkligt illa. Ont satan då också. Går dåligt jämt och måste alltid hålla i mig nu. Att bära nåt samtidigt försämrar också balansen om...

Av Neta - Måndag 25 mars 22:39


Kom inte receptet med, blir så trött

Av Neta - Måndag 25 mars 22:37


Jag hade spart Chokladvåfflorna Så,dags nu men iaf. Haha! ...

Av Neta - Måndag 25 mars 19:32

Känns som något är fel. Inatt sov jag dåligt men gick inte upp i morse utan sov till 11. Har som ett tryck över huvud och ögon men det är tydligen vanligt vid extrem trötthet. Ringde vc men dom har ingen tid förns i slutet av maj. Fick prata med en ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards