Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 28 november 2016

1a advent

Av Neta - 28 november 2016 01:44

Ja ni i eftermiddags invigdes bocken i Gävle med stor baluns eftersom det var 50-årsjubileum. Nu är den nedbränd igen.
Vi hade planer på att åka upp, men storm och kyla gjorde att vi avstod. Man blir mållös, så mkt pengar som går upp i rök för något som blivit "en grej"

Igår blev det ingen blogg för jag var så frustrerad.
Vi plockade upp det vi brukar ha på altanen och ute men vår snöflingeslinga vi brukar ha på altanens utbyggnad fanns inte. C och L har letat i källaren, i garaget, på vinden, i bastun ( som är förråd här) ja överallt men inte hittat den.
Vi släcker ju ner utebelysningen något senare än 20a Knut då vi avjular inne. Kan ta nån dag till innan den plockas ner med. Men vi packar in i kartongen och har en låda för dom grejerna. Inga konstigheter kan man tycka.
Men ordning är ju inte Franze'ns bästa precis så först blev jag bara arg igår. Argare ju mer dagen förflöt och inget annat blev gjort.
Så i morse vaknade vi till en advent när flera saker, bl.a Stjärnor och lykta som inte kommit upp. Disk i hela hon och allmänt rörigt. Jag gjorde det jag kunde och hann, men det blir ju inte mkt.
Elle kom till frukosten och sen satt dom upp grejerna med en farlig fart. Så här ser det ut nu.

Köket var så bökigt så det fotar jag en annan dag.

Ja så idag var det bara åka in och köpa en ny slinga, gick ju inte att sätta upp den idag men nu har vi iaf en ny.
Hade sett en silverkottsslinga på batteri på Plantagen och det var 50% på all julbelysning.vi var inne ganska sent på em så gjorde mig ingen förhoppning. Såg i guld men det ville jag inte ha. Fanns en dom skyltade med och det visade sig vara den sista, men jag fick köpa den för halva priset och fick batterierna på köpet. Alla LED lampor även vanliga var det också halva priset på så L köpte upp sig lite.
C ville till Rusta och där minsann hade dom fått in röda värmeljus i metallkoppar. Köpte ju med plastkoppar på ÖB. Hittade också en God Jul text i rött trä.

Sen hem och göra lite julmat som traditionen är här. Äta och lite TV så gick den dagen med.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Lördag 20 april 15:03

Sitter och slöar i soffan medans L duschar. Tänker tillbaka på en kul dag igår. Den började tidigt. Hämtade Annika vid 8 och for iväg mot Sörmland. Ett snabbt men välbehövligt kaffe & mackastopp i Strängnäs hamn. Har ju svårt att äta direkt på morg...

Av Neta - Fredag 19 april 00:50


Idag har jag gjort köttfärslimpor, 2 st. Jag får jämt så mkt skrogg på dom bara, använder ju blandfärs. Men vet inte varför det blir så. Letade ett nytt recept men blev att jag gjorde ungefär som jag brukar ändå. Gjorde var och en på 500 g färs. Sväl...

Av Neta - Onsdag 17 april 22:58

Idag flexade C ut nån timme tidigare, åkte och handlade åt mig på Maxi. Köpte lite take away på Pong och kom hit. Jag åt 4 sushi, lite miisosoppa, och en 1/2 port kyckling med ananas m ris. Har kvar 4 sushi och halva portionen, som nog var mer en h...

Av Neta - Tisdag 16 april 23:03


Det här är ett gammalt recept, vi gjorde det som nattmat varje nyår på 70-talet. Frasig, ostig gratäng som äts med sallad. Förbereds ju dygnet innan och var lätt att bara grädda av till 12-slaget. Men kan ju serveras till en som inte äter kött om den...

Av Neta - Måndag 15 april 23:22

Hade mailat Karin vår arbetsterapeut om en grej med scootern. Armstöden var olika höga. Hon är ledig så det kom en annan som fällde upp armstöden och visade en rulle man skulle vrida på för att ställa in höjden. Hade jag kollat i pappren till scooter...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards