Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 30 december 2016

Firat en första " nyårsafton"

Av Neta - 30 december 2016 23:46

Idag har vi varit gifta i 27 år, inget vi firat dock. Har ist käkat langos och myst lite med Christine som ju är ledig och far iväg bort i morgon kväll. Firat lite med henne.

Jag åkte med in och handlade idag, så mkt folk på Gränby. Men blev helt slut trots att jag ju sitter hela tiden, men blev lite rörigt i huvudet. Har fått handbromsar och nya hjul på rullstolen men tydligen så har den blivit tyngre av det. Jag åker dock mycket skönare med dom nya hjulen. Sen har jag fått underbensstöd som vi fodrat med ett gammalt liggunderlag vi skar sönder. Stor skillnad där med då det ofta drog kallt på " bakbenen"

Köpte mest lite olika frukter idag och en hink havskräftor till ist för hummer. Samma pris och då är det iaf 10 färska kräftor i hinken. Sen röda vindruvor, physallis, Del sapio, honungs och en liten söt vattenmelon, passionsfrukt, jordgubbar, papaya, drakfrukt och kiwi. Melonerna ska jag dela med Christine som ska göra egen mat med en kompis dit dom ska. Dom andra har tagit catering men med både mjölkprotein och nötter och det kan hon ju inte äta. Så hon och Turid ska äta fetaost, oliver och bresola med melon till förrätt, entricote och potatisbakelse och bea till varmrätt sen pannacotta på Cs mjölk med jellospegel till dessert. Killarna ska kolla på nån idrott på tv innan så då passar dom på att låna köket och gör sin mat.

Jag köpte också varsin färdig potatisbakelse till oss och vårt skaldjurs och kycklingspettfat vi ska göra. Bekvämt då jag ju inte mår 100. Inte ofta jag köper färdigt annars.

Efter maten idag blev det lite TV, På Spåret och Frk Friman. Sen har vi suttit och pratat lite Elle och jag, dom andra la sig tidigt. C var trött och L hade ont i huvudet. Ska också krypa ner nu, så trött!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Måndag 22 april 23:21

Hemköp har sin färs, Ica sin. Icas består av 30% ärtor och HKs av 50% broccolli och blomkål. Den har fått godkänt både av mig och dom som ätit den här. Gjorde ju biffar, det blev 15 st av 500 g, kostade då 30kr. Nu har dom den igen och den här veck...

Av Neta - Söndag 21 april 22:01


Problemet när man sitter som jag är ju att man kanske inte alltid känner hur kall man blir. Jag frös om överkroppen igår och hade tagit med en kofta. Men fötterna blir ofta väldigt kalla utan att jag känner det. I en danslokal är det inte så mkt värm...

Av Neta - Söndag 21 april 01:24

Hängde med L till Fyris ikväll och satt och lyssnade till Micke Ahlgrens. Träffade på 2 gamla kompisar, Gertrud och Kerstin. Så kul att få " prata ikapp lite" Har aldrig hängt med nån lörd innan men visste att våra gamla husvagnsgrannar jobbade där ...

Av Neta - Lördag 20 april 15:03

Sitter och slöar i soffan medans L duschar. Tänker tillbaka på en kul dag igår. Den började tidigt. Hämtade Annika vid 8 och for iväg mot Sörmland. Ett snabbt men välbehövligt kaffe & mackastopp i Strängnäs hamn. Har ju svårt att äta direkt på morg...

Av Neta - Fredag 19 april 00:50


Idag har jag gjort köttfärslimpor, 2 st. Jag får jämt så mkt skrogg på dom bara, använder ju blandfärs. Men vet inte varför det blir så. Letade ett nytt recept men blev att jag gjorde ungefär som jag brukar ändå. Gjorde var och en på 500 g färs. Sväl...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards